אשל, שרה נתניהו והאישה האחרת

אם יש הסכם בין ביבי לשרה, הוא משפיע על חיינו במידה כה רבה שמן הדין שיגיע לידיעתנו

רק לפני כשבוע שיבחתי כאן את ראש הממשלה על הביקור שערך בבית המשפט העליון כדי להיפרד מהנשיאה הפורשת דורית ביניש ועל הדברים החשובים שאמר שם ביחס להגנה על החוק והמשפט.

והנה, אתמול (א') כבר פעל נתניהו אחרת, כשנמנע מלגבות את 3 עובדי לשכתו שיידעו את היועץ המשפטי לממשלה על מעללי נתן אשל, ראש הלשכה.

היועץ וינשטיין שיבח את השלושה ואמר שמילאו את חובתם החוקית והאזרחית. אז מה גורם לנתניהו להתנער מהם במופגן? זו שאלה מאוד מסקרנת בעיניי.

ביבי הרי יודע היטב כי השלושה פעלו לפי החוק; לא הגיוני שהוא כועס על השלושה בגלל שלא שיתפו אותו במידע לפני שסיפרו לוינשטיין. הם הרי עשו זאת כדי למנוע מעורבות מביכה שלו בפרשה.

ביבי ידע ויודע

למרות זאת, מהודעת נתניהו מצטייר אשל כדרייפוס שנפל קורבן לעלילה. האם זה מה שנתניהו באמת חושב? כדי להאמין בכך, צריך להאמין גם שהוא אדם לא חכם ומאוד מנותק מהנעשה בלשכתו. אבל אנחנו לא מאמינים בכך.

בטוח שנתניהו ידע מראש אילו כותרות מחכות לו אם יפנה כתף קרה אל 3 הבכירים בלשכתו. אני נותן לו קרדיט שהוא ידע גם כי ההודעה החד-צדדית שפרסם בזכות הצד האשם הייתה לא בסדר. ידע ויודע.

כמי שעוקב שנים רבות אחר סוגי ההתנהלות השונים של נתניהו, אני מאתר במהלכיו את הסממנים הניכרים בו כשהוא פועל תחת לחץ של מישהו (או מישהי); כאשר מישהו (או מישהי) מכופף את ידו; כאשר הוא נאלץ לפרסם הודעה שמישהו (או מישהי) ניסח, בבחינת כזה ראה ופרסם. משהו כמו ההודעה בטקס הזיכרון לכבאים, זוכרים?

נתן, שרה והאישה האחרת

העובדה שאשל מונה לתפקידו במידה רבה בזכות ידידותו עם שרה נתניהו היא אקסיומה שכבר אינה זקוקה לראיה. כל מי שמסתובב בלשכה יודע לדווח שאשל נחשב שם כ"איש של שרה", הידועה כאישה שחשוב לה מאוד לדעת מה קורה בסביבתו של בעלה.

למה נתניהו מאפשר לה זאת? אני חושב שכדי לקבל תשובה צריך ללכת לאחור, אל הקלטת הלוהטת (שבסוף התברר שלא הייתה), בה כיכבו כביכול ביבי והאישה האחרת שאהב בתקופת נישואיו לשרה. ביבי הודה ברומן שניהל, וכדי להציל את הנישואים, דרשה שרה שיגיעו להסכמות מסוימות לגבי המשך היחסים. ביבי הסכים.

למה? זה כבר עניין למאמר אחר. הרבה, הרבה מאוד ממה שקורה במדינה הוא תוצאה של אותן הסכמות שהפכו ראש ממשלה לשבוי בידי אשתו.

שבוי בידי אשתו

החוק מאלץ עובדי ציבור לגלות מסמכים ומעשים בעלי אופי פרטי היכולים להשפיע על עבודתם. ודווקא ההסכמות בין ביבי לשרה, המשפיעות על חיינו במידה כה רבה, הועלו על הכתב - מן הדין שהן יגיעו לידיעת הציבור, ואולי אף ראוי שתהיה פנייה לבג"ץ כדי לאפשר זאת.