רשמית: המינהל הקפיא את תביעות הפינוי בכפר שלם

ועדת המשנה של מועצת מקרקעי ישראל, בראשות יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, אישרה לחברת חלמיש להקפיא את תביעות הפינוי כנגד תושבי שכונת כפר שלם בדרום ת"א

עכשיו זה רשמי: ועדת המשנה של מועצת מקרקעי ישראל, בראשות יו"ר קק"ל אפי שטנצלר, אישרה אמש (ב') לחברת חלמיש להקפיא את תביעות הפינוי כנגד תושבי שכונת כפר שלם שבדרום תל-אביב.

כפי שנחשף ב"גלובס", לפני כשבועיים קיבל דירקטוריון חלמיש, בראשות היו"רית החדשה עו"ד רחל תורג'מן, החלטה להקפיא את ההליכים המשפטיים נגד 500 תושבי השכונה שהמדינה רואה בהם "פולשים".

לאחר קבלת ההחלטה אמר ל"גלובס" בנצי ליברמן, מנהל מינהל מקרקעי ישראל, כי הוא מבקש "להביא לפתרון הבעיה הזו, שהיא פצע פתוח עבור התושבים", וכי הוא "יבחן מחדש את הפתרונות האפשריים במטרה להטיב עם התושבים".

אמש, כאמור, הוחלט לאפשר את הקפאת ההליכים המשפטיים בתביעות הפינוי ל-3 חודשים; במקביל, הוקפאה הוצאתם של צווי פינוי לתקופה של 3 חודשים על-ידי בית המשפט העליון.

בוועדת המשנה של מועצת מקרקעי ישראל חברים שטנצלר, ליברמן, ינקי קווינט, היועמ"ש של מינהל מקרקעי ישראל, נציג משרד ראש הממשלה, נציגי משרד המשפטים ונציג משרד האוצר.

אמש גם הסמיכה הוועדה את חלמיש להציע לה קריטריונים חדשים לפינוי ולפיצוי התושבים, ביחד עם ועד השכונה, על מנת להביא לפתרון הבעיה. דוברי המינהל וחלמיש אישרו הבוקר (ג') את הדברים.

ממכתב ששלח מזכיר ועד כפר שלם, אהרון מדואל, לשטנצלר, ושהגיע לידי "גלובס", עולה כי הוועד תומך בתהליכי ההידברות עם חלמיש בהנהגת תורג'מן, וקורא להקפיא את הפינוי ל-3 חודשים: "אנו מצדנו נעשה כל מאמץ להצליח בפרק זמן זה להגיע לפתרון מוסכם", לשון המכתב.

לחלמיש, חברת הדיור הציבורי של עיריית תל-אביב ומשרד השיכון, יש זכויות בנייה להקמת קרוב ל-2,000 יחידות דיור על שטח שכונת כפר שלם. בשכונה כיום כ-700 משפחות. עד לשנת 1996 פונו כמה מאות משפחות תמורת פיצוי; מ-96 מנהלת חלמיש הליכים משפטיים כנגד 500 מתושבי כפר שלם.