בזק מנסה שוב: מבקשת מכחלון הנחות בטלפוניה

‏‎‎זהו מבחן למשרד התקשורת: אחרי שהחליט לא להתערב במבצע האגרסיבי של הוט, האם ייעתר לבקשת המתחרה?

בזק מנסה שוב את מזלה אצל שר התקשורת. אחרי שמשרד התקשורת דחה את בקשתה להציע ללקוחות סלים חדשים בתחום הטלפוניה, בנימוק של חשש לפגיעה בתחרות ולדחיקת מתחרותיה, הגישה בזק את הבקשה שנית, כשהיא משנה את מתכונת החבילות ללקוח בהתאם לדרישות המשרד.

‏הסלים שפסל משרד התקשורת יועדו לטלפוניה, כפי שאושרו לה בעבר, דהיינו תשלום קבוע לפי כמות דקות. בחודשים האחרונים הוחלט לעכב לבזק סלים חדשים, בשל הלחצים שהפעילו חברות טלפוניה מתחרות. משרד התקשורת נכנע ללחצים,ועיכב לבזק סלים חדשים, בהחלטה של שר התקשורת משה כחלון.

‏בין היתר הסיבות לדחייה של הסלים היו בגין השימוע בנושא קו האינטרנט העירום, שמשרד התקשורת מנסה לבטל את התשלום עליו. המשרד סבור כי אין הצדקה לכך שלקוח לא יוכל לרכוש מהחברה קו אינטרנט ללא קו טלפון, והוא דורש להפחית או לבטל את התשלום הזה.

התשלום על הקו העירום נחשב כמכשול לספקיות האינטרנט בהציען שירותי טלפוניה מתחרים שמבוססים על קו האינטרנט העירום, שבזק גובה עליו 25 שקלים לחודש. במילים אחרות: המשרד מוצא סיבות לעכב לבזק סלים לטלפוניה בתואנות שונות, אך הסיבה האמיתית היא שטרם נמצא פתרון לקו האינטרנט העירום.

‎‎אפליה לרעה

‏בפנייה המחודשת שלה מנסה בזק להעמיד במבחן את משרד התקשורת, על מנת לראות עד כמה ילכו רחוק באפלייתה לרעה לעומת הוט, שיצאה עם מבצע שמטלטל את השוק ובמסגרתו היא מעניקה טלפוניה ללא הגבלה במסגרת בנדל, ואותה אף אחד במשרד התקשורת לא חושב להגביל, למרות שהיא מונופול בתחום הטלוויזיה.

‏בזק יצאה השבוע במבצע חדש, שבו היא מורידה את מחירי הגישה לאינטרנט ומעניקה 3 חודשים חינם למהירויות של 10, 20 ו-30 מגה. זאת, בנוסף למבצע למהירות 20 מגה לשנה ללא תשלום נוסף. המבצע החדש נועד להתמודד באופן חלקי עם המבצע של הוט. ‏‎‎‏