הרשויות בבריטניה השעו השימוש בתרופה של טבע

ה-MHRA בבריטניה השעה השימוש בגרסה הגנרית של טבע לתרופת ה-Levothyroxine, לטיפול בבלוטת התריס

הרשויות בבריטניה השעו את השימוש בגרסה הגרנית שלה לתרופה לטיפול בבלוטת התריס של טבע , ה-Levothyroxine אותה נוטלים בטבליות של 100 מ"ג האחת.

לפי דיווח ה-MHRA (המקבילה למנהל המזון והתרופות האמריקני, ה-FDA בארה"ב), מספר חולים דיווחו על תופעות לוואי שהחלו להופיע באופן מתגבר בחודשים דצמבר 2011 ועד ינואר 2012.

זאת, כאשר מספר מטופלים אשר נטלו את התרופה דיווחו על אומדנים לא רצויים של ההורמון האחראי על ייצוב בלוטת התריס (TSH) בזמן ההחלפה בין טבליות ה-Levothyroxine של טבע, לטבליות אחרות.

מה-MHRA עוד דווח כי טבע חוותה בעיות בייצור התרופה, ובדיקות של הרשות העלו את האפשרות כי התרופה של טבע שונה במעט מתרופות אחרות הנמצאות בשוק - גם בקשור לכמות החומר שמשוחרר מהתרופה לאורך זמן, לאחר נטילתה.

ב-MHRA מצביעים על 3 קבוצות של מטופלים שמועדות לסבול מתופעות לוואי במהלך ההחלפה בין התרופה של טבע לתרופות אחרות - ובהן נשים בהיריון, הסובלים ממחלות לב והמטופלים בטיפול לשליטה ברמות ההורמון TSH (בדרך-כלל כטיפול עוקב לטיפול בסרטן בלוטת התריס).

מטבע נמסר בתגובה: "טבע משתפת פעולה עם רשויות הבריאות הבריטיות לבדיקת המקרה ועושה כל שביכולתה על מנת לחדש את האספקה של המוצר ברבעון השני של 2012".