נחתם הסכם מתווה הרפורמה ברשות השידור

בשלב הבא ייחתם הסכם מימון בין הרשות לאוצר עד ל-31 במארס, ועם חתימתו יוחל ביישום הרפורמה ■ הרשות תשקיע 15% בהפקות מקור חיצוניות ב-2012

הסכם מתווה הרפורמה ברשות השידור נחתם הבוקר (ג') על-ידי צוותי המשא-ומתן של רשות השידור, משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר. הסכם המתווה הועבר במיילים ובפקסים לכלל חברי מליאת רשות השידור בטרם חתימה, ואלה אישרו אותו.

על-פי המתווה, כבר ב-2012 תשקיע הרשות 15% בהפקות מקור חיצוניות - פי שלושה מההשקעה ב-2011.

בשלב הבא ייחתם הסכם מימון בין הרשות לבין משרד האוצר עד ל-31.3.12, ועם חתימתו תותנע הרפורמה ויוחל ביישומה. כבר בימים הקרובים צפויה להיפתח משא-ומתן בין הרשות לבין האוצר לסגירת הסכם המימון.

ההסכם שנחתם גובש בימים האחרונים במשא-ומתן קדחתני על-ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר; יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת; מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם; יו"ר ועדת כספים, דוד חיון; החשב הכללי במשרד האוצר; אמיר ברקן, ראש האגף הכלכלי במשרד ראש הממשלה; ואנשי אגף התקציבים באוצר.

המתווה כולל שדרוג טכנולוגי מקיף בעלות של 330 מיליון שקל, הכולל גם הקמת מדיה חדשה והשקעה בטכנולוגיות חדישות, תוכנית התייעלות הכוללת הסכמי עבודה חדשים, תוכנית פרישה של כ-700 עובדים על-פי ההסכמים שנחתמו כבר עם האיגודים היציגים וכן קליטתם של 150 עובדים חדשים.

על-פי המתווה, הרשות תגדיל ב-5 השנים הקרובות, באופן הדרגתי, את השקעתה בהפקות מקור חיצוניות ותגיע בסופו של התהליך להשקעה של 36% מהכנסות הטלוויזיה - כ-200 מיליון שקל.

בנוסף, יעביר האוצר לרשות מענק של 90 מיליון שקל, הלוואה של 240 מיליון שקל והלוואת גישור בסך 400 מיליון שקל.

על-פי המתווה, תוקם קריית רשות שידור חדשה במתחם שערי צדק בירושלים, שתמומן ממכירת מתקני הטלוויזיה והרדיו ברוממה. עוד הוחלט כי בגוש דן יוקם מתחם שידור מודרני במקום המתקנים הישנים בקריה. בהקשר זה הוחלט כי המתחם יוקם בפריפריה של גוש דן.

ל"גלובס" נודע כי קיימות שתי אופציות לגבי ירושלים: האחת - הקמת הקריה החדשה בשערי צדק על שטח של כ-20 אלף מטר רבוע; או לחילופין - הקמת קרית שידור באזור אחר בירושלים, כאשר קרקע חלופית תוקצה על-ידי המדינה.

עוד נודע כי הבנייה תמומן ממכירת הזכויות של מתחם רוממה - שם מתקיימת פעילות השידור המרכזית של רשות השידור. כמו כן, נודע כי הקרקע בירמיהו שתועמד למכירה מוערכת בכ-30-50 מיליון שקל; והקרקע בשערי צדק מוערכת בכ-200-220 מיליון שקל.

כמו כן, במסגרת הסכם המימון סוכם כי יימצאו מקורות חלופיים לכיסוי החוסר של כ-100 מיליון שקל בעקבות הפחתת האגרה עליה החליט חברי הכנסת בעבר.

אגודת העיתונאים בירושלים, המייצגת את רוב העובדים ברשות השידור, בירכה היום על החתימה על מתווה מימון הרפורמה, שמהווה "צעד חשוב בדרך ליישום הסכמי ההבראה של רשות השידור שנחתמו לפני שנה בדיוק".

יו"ר האגודה, דני זקן, קרא היום לוועד המנהל של הרשות לפקח מקרוב על ההסכמים שייחתמו ועל יישומם. כמו כן דרש זקן כי האוצר יעביר "דמי רצינות" לרשות למימון פיצויי השחיקה שניתנו למגזר הציבורי כולו זולת לעובדי הרשות בגובה של 12.5%.

עוד אמר זקן כי "עם החתימה על ההסכם, האגודה תפנה להנהלת הרשות לחידוש השיחות, להשלמת והתאמת הסכמי הרפורמה לקראת יישומם המלא".