משה כחלון: "קצבאות הזקנה זה בושה וחרפה ויש להעלותן"

שר הרווחה אמר הדברים בפגישה בין נציגי משרדו לנציגי "כן לזקן – נציב זכויות הזקנים" ■ כחלון הבהיר כי יפעל להעלאה הן של קצבאות הזקנה והן של השלמת ההכנסה

בפגישה שהתקיימה אתמול (ב') בין נציגי "כן לזקן - נציב זכויות הזקנים" לבין שר הרווחה משה כחלון והנהלת משרדו, הצהיר השר שקצבאות הזקנה הן "בושה וחרפה" והוא יפעל להעלאה הן של קצבאות הזקנה והן של השלמת ההכנסה.

בפגישה הוצע לשר מודל לפיו קצבת הזקנה תהיה מוצמדת לשכר הממוצע במשק (כפי שהיה עד שנת 2003) והיא תהווה כ-20% מהשכר הממוצע במשק. קרי, הקצבה הבסיסית תעמוד על 2,100 שקל במקום 1,400 שקל כיום.

השר לא פסל על הסף את ההצעה אך טען שברשות משרדו תוכניות ישימות יותר לטובת הזקנים. הדברים נאמרו כתשובה ועל רקע הדרישה המרכזית של "כן לזקן", מזה כמה שנים, להעלות את קצבאות הזקנה.

כמו כן, הבטיח השר לשקול בחיוב את תביעת העמותה לבטל את ההפליה בקבלת הטבות, של הזקנים שאינם זכאים להשלמת הכנסה, אבל הכנסתם הכוללת זהה לזו של מקבלי השלמת ההכנסה.

לדברי נתן לבון, המצב יוצר אפליה מקוממת ובלתי צודקת בעליל: "המצב האבסורדי הוא שזקן שהשכיל לדאוג לפנסיה, ולו מינימאלית, לא זכאי לקבל השלמת הכנסה, ולפיכך הוא מפסיד הטבות בתשלומים רבים, כגון בתחבורה ציבורית, שכ"ד, תרופות, וארנונה המגיעות למעל 1,000 שקל בחודש".