יו"ר איקאה: "נגיע למכירות של מיליארד שקל תוך 3 שנים"

רון הדסי מעריך כי פדיון הסניף בנתניה יקטן ב-30% לעומת הפעילות טרם השריפה

שנה לאחר שריפת סניף איקאה בנתניה ושבועיים לפני הפתיחה המחודשת, יו"ר איקאה ישראל, רון הדסי, פורס את התוכנית העסקית של החברה בישראל. לדבריו, בתוך 3 שנים יגיעו מכירותיה איקאה ישראל ליותר ממיליארד שקל.

מדובר במכירות שהחברה מתכוונת להשיג באמצעות 3 סניפים: הסניף בראשון-לציון, הסניף בנתניה שייפתח בתחילת מארס והסניף בקריית-אתא שצפוי להיפתח במחצית הראשונה של 2014.

איקאה חוזרת לנתניה חודשים ספורים לאחר שהרשת המתחרה, קיקה, פתחה סניף באזור וניצלה את היעדרותה של איקאה מהמפה המסחרית של נתניה.

בהתייחס לכך אומר הדסי, "כל התחרות היא טובה. אני מעריך שככל שתהיה הצלחה של מותגים מאורגנים, כך שוק הריהוט וכלי הבית המאורגן יגדל על חשבון השוק הפרטי".

- איך תושפעו מקיקה?

"ההערכה שלנו היא שלא תהיה השפעה לקיקה על היקף הפדיון בחנות בנתניה".

השריפה בנתניה פגעה קשות בהכנסותיה של איקאה ישראל, ואלה רשמו בשנת 2011 ירידה של 18%, ממכירות של 678 מיליון שקל בשנת 2010 למכירות של 555 מיליון שקל בלבד בשנת 2011. המשמעות היא כי למרות המאמצים, איקאה ישראל הצליחה באופן חלקי בלבד להסית את הקונים של החנות בנתניה לחנות בראשון-לציון.

איך הפתיחה תשפיע על פעילות החנות בראשון-לציון?

"אחרי שנתיים של פעילות, אנחנו מקווים שהחנות בראשון-לציון רכשה את קהל הלקוחות שלה. אין ספק שתהיה קניבליזציה, ואני מקווה שהפגיעה תהיה מזערית", אומר הדסי.

השקעה של 230 מיליון שקל

בסניף איקאה המחודש בנתניה השקיעה החברה 230 מיליון שקל. מדובר בסניף המשתרע על שטח של 25 אלף מ"ר - תוספת של 1,500 מ"ר בהשוואה לסניף הקודם. למרות זאת, להנהלת איקאה ברור שהסניף החדש לא יצליח לשחזר את ימי הזוהר שלו.

בשנת 2009 מכירות סניף איקאה בנתניה עמדו על 496 מיליון שקל. הדסי מעריך כי פדיון הסניף בנתניה כעת יהיה נמוך ב-30% ויעמוד על 350 מיליון שקל בשנה בלבד, וזאת לאור פעילות הסניף בראשון-לציון.