המשבר עדיין כאן: נתוני מאקרו רעים מגרמניה וגוש האירו

מדד מנהלי הרכש המשוקלל של גוש האירו לחודש פברואר הצביע על התכווצות בהיקף הפעילות ביבשת ■ גם גרמניה על סף התכווצות ■ נקודת האור היחידה: צרפת

הראלי בשווקים שהתנהל מאז תחילת השנה גרם להרבה לחשוב שהמשבר באירופה נמצא לקראת סופו, אולם נתוני המאקרו שהתפרסמו היום ברחבי אירופה מחזירים את המשקיעים לקרקע המציאות. בעוד שבצרפת נרשמה התאוששות מפתיעה במדד מנהלי הרכש, הנתונים מכיוונה של גרמניה וגוש האירו בכלל לא מבשרים טובות.

נתחיל עם החדשות הטובות בצרפת, היום פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר שהצביע על עלייה ראשונה מזה שישה חודשים כשרשם עליה לרמה של 2.6% מהמדד הקודם בחודש דצמבר שהיה 2.5%. מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור לחודש פברואר חזר לרשום נתון המצביע על צמיחה כשעלה לרמה של 50.2 נקודות לעומת נתון קודם של 48.5נקודות. מנגד המדד בתחום השירותים רשם ירידה לרמה של 50.3 נקודות לעומת נתון קודם של 52.3 נקודות.

לעומת הנתונים המפתיעים לטובה בצרפת, בגרמניה עדיין ניכרים סימני המשבר על הכלכלה הגדולה ביותר בגוש האירו. מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור רשם בחודש פברואר ירידה לרמה של 50.1 נקודות לעומת 51 נקודות בחודש הקודם כשהצפי היה דווקא לעליה לרמה של 51.5. גם המדד בתחום השירותים רשם ירידה ל-52.6 נקודות מנתון קודם של 53.7 נקודות כשגם במקרה הזה הצפי היה לעליה קלה ל-53.9 נקודות.

גם מדד מנהלי הרכש של גוש האירו לא מבשר טובות. המדד המשוקלל חצה את מחסום ה-50 נקודות כלפי מטה מה שמצביע על התכווצות בפעילות. המדד לחודש פברואר רשם 49.7 נקודות לעומת נתון קודם של 50.4 נקודות כשהצפי היה לעליה ל-50.5 נקודות. המדד בתחום הייצור רשם עלייה פחות מהמצופה כשעלה לרמה של 49.0 נקודות מרמה קודמת של 48.8 נקודות כשהצפי היה לעלייה לרמה של 49.4 נקודות. בתחום השירותים המדד רשם ירידה לרמה של 49.4 נקודות מרמה קודמת של 50.4 נקודות כשהצפי היה לעלייה ל-50.6 נקודות.