כמה טוב לייצג את רונאלדו ומוריניו

10 סוכנויות השחקנים המובילות בעולם מחזיקות כדורגלנים ששוויים הכולל נאמד ב-2.46 מיליארד אירו; הסוכנות של כוכב ומאמן ריאל מדריד - החזקה ביותר בעולם

ארגון הכדורגל העולמי פיפ"א מנסה בימים אלו להעביר תקנות חדשות, שיימנעו מסוכני שחקנים לקבל יותר מ-3% בגין עסקאות בהן הם יתווכו. אבל למרות הרצון של פיפ"א להגביל את כוחם של הסוכנים, שנהנים כיום מקופונים בשווי 10%-15% מכל העברה אותה הם תופרים לטאלנטים שלהם - הענף הזה ממשיך לפרוח.

מנתונים שמפרסם אתר futbolfinance.com, עולה כי 10 סוכנויות השחקנים המובילות בעולם מחזיקות שחקנים ששוויים הכולל נאמד בכ-2.46 מיליארד אירו.

הסוכנות החזקה ביותר בכדורגל ממשיכה להיות "גשטיפיוט" (Gestifute) הפורטוגלית, שנמצאת בבעלות הסוכן הבכיר ז'ורז'ה מנדש. על-אף שבסוכנות רשומה כמות נמוכה יחסית של שחקנים (83), שוויים הכולל הוא הגבוה ביותר בעולם - 536 מיליון אירו. ההסבר לכך הוא שהאיכות, במקרה הזה, קובעת יותר מהכמות: בין השחקנים שרשומים ב"גשטיפיוט" ניתן למצוא את כריסטיאנו רונאלדו, אנחל די מאריה, פפה ופאביו קונטראו (ריאל מדריד); נאני, אנדרסון (מנצ'סטר יונייטד); פלקאו (אתלטיקו מדריד); טיאגו סילבה (מילאן). גם מאמן ריאל מדריד, ז'וזה מוריניו, מויצג על-ידי "גשטיפיוט".

במקום השני, עם 209 שחקנים באמתחתה, נמצאת סוכנות השחקנים האנגלית "סטלאר פוטבול" (Stellar Football). שווי השחקנים הכולל של הסוכנות נאמד ב-274 מיליון אירו, ובין השמות הבולטים בסוכנות ניתן למצוא את אשלי קול (צ'לסי), קולו טורה (מנצ'סטר סיטי) וגלן ג'ונסון (ליברפול).

הסוכנות האנגלית "בייס סוקר אייג'נסי" (Base Soccer Agency) במקום השלישי, עם 114 שחקנים השווים 239 מיליון אירו (ביניהם ג'ק ווילשר וארון לנון); סוכנות מספרד, שמייצגת בין היתר את פרננדו טורס, רביעית עם 68 שחקנים השווים 223 מיליון אירו; את החמישייה הראשונה סוגרת סוכנות ברזילאית שמחזיקה בשחקנים השווים 220 מיליון אירו.