פסברג תחזור לתפקידה כמנכ"ל אינטל ישראל

במכתב שנשלח אתמול לעובדים נאמר שפסברג תחזור לתפקידה המקורי ■ מולי אדן שמונה במקומה יכהן כנשיא הפעילות המקומית

מהפך מפתיע באינטל ישראל. אתמול, כך נודע ל"גלובס", הוציאה הנהלת אינטל מכתב לעובדי החברה ובו היא מודיעה כי מקסין פסברג, שהייתה עד לאחרונה מנכ"ל אינטל ישראל, תחזור לכהן בתפקיד. מולי אדן, מי שמונה על פי הודעת החברה בסוף ינואר למנכ"ל ונשיא אינטל ישראל יכהן כנשיא הפעילות המקומית בלבד.

הודעת החברה בסוף ינואר על סבב מינויים בחברה הפתיעה את שוק ההיי-טק המקומי, וכפי שנחשף ב"גלובס", הפתיעה גם את פסברג עצמה. על פי הודעת החברה באותם ימים, מונתה פסברג למנהלת חטיבת הייצור של אינטל בישראל, ותהיה כפופה למולי אדן, שכיהן עד כה כמנכ"ל חטיבת המחשוב האישי באינטל העולמית. המהלך היה נראה כהדחה לכל דבר של פסברג, אם כי יתכן ולא זו הייתה הכוונה של החברה. אינטל עתידה להוציא בשעות הקרובות הודעה רשמית על המהלך ואולי גם לשפוך מעט יותר אור על השינויים שנעשו באחרונה.

השינויים הארגוניים אינם המהלך הלא מובן היחיד שאינטל ישראל ביצעה לאחרונה. אתמול הייתה אינטל ישראל אמורה לקיים את מסיבת העיתונאים השנתית שלה בה היא מדווחת על הביצועים של החברה בארץ. אולם, האירוע נדחה לתאריך לא ידוע במארס, מתוך כוונה לשלב בו גם את אדן שעתיד להגיע לארץ בחודש הבא. זוהי הפעם השניה שהאירוע נדחה, למרות שהכוונה המקורית היתה לבצע אותו באמצע פברואר ללא כל קשר למינוי של אדן.

פסברג מונתה לתפקיד ב-2007 ותחת אחריותה ישנה הפעילות הטכנולוגית הגדולה בישראל, שכוללת שני מפעלים בקרית גת ובירושלים. בפעילות המקומית מצד התפעול יש יותר מ-3,500 עובדים - מתוך כ-7000 עובדי אינטל המקומיים בשקלול מרכז הפיתוח בחיפה - והיא אחראית על תקציבים של מיליארדי דולרים.

אינטל מסרה בתגובה כי "לפני 4 שבועות הודענו שמולי אדן סגן נשיא בכיר יחזור לישראל ויכהן כנשיא ומנכ"ל אינטל ישראל. כדי לתקן פרשנויות לא נכונות מהודעה הזו, אנו מבקשים להבהיר שמקסין פסברג, סגנית נשיא באינטל העולמית תמשיך לכהן כמנכל"ית אינטל ישראל האחראית על כל פעילויות הייצור בישראל וכן תמשיך לנהל את המגעים מול ממשלת ישראל בכל הקשור להשקעות עתידות של אינטל בישראל. מולי יחזור לישראל בתפקיד של נשיא אינטל ישראל. מולי יוביל את האסטרטגיה והפעילויות של אינטל בישראל ויעבוד עם מקסין ויתר חברי הנהלת אינטל בישראל להגדיר את התפקידים והפעילויות בהמשך. אנחנו בטוחים שהנסיון ורשימת ההישגים של מולי ומקסין יובילו לצמיחה ולהזדמנויות חדשות של אינטל העולמית ואינטל ישראל".