גודלמן זאקס פסימיים על הסחורות: "התשואות יירדו השנה"

גולדמן זאקס מפחית את התחזית לתשואה על הסחורות - "תשואה של 12% לעומת 15% אחרי עליית המחירים בשנה האחרונה" ■ עם זאת, בגודלמן זאקס נותרים שוריים על מחיר הנפט ומחיר הזהב

בגולדמן זאקס חותכים היום (ד') את התחזית לתשואות שיצליחו המשקיעים להשיג ממחיר הסחורות בשנה הקרובה. לעומת זאת, סבורים בגולדמן כי מחיר הנפט צפוי להמשיך לעלות.

"גולדמן זאקס מפחית את התחזית לתשואה של 12% לעומת 15% אחרי עליית המחירים בשנה האחרונה", אמר אנליסט הבנק, ג'רי קיורי. גם התחזית לגבי הזהב נותרה על 1,940 דולר לאונקיה לעומת מחיר של 1,755.30 דולר לאונקיה היום.

מחירי הסחורות עלו בקצב חד השנה של 8.5% לרמה הגבוהה ביותר בחצי השנה האחרונה. מחירי הסחורות עלו על רקע התחזקותה של הכלכלה האמריקנית ועל רקע הירידה בדרישות הרזרבות של הבנק המרכזי בסין.

בעוד בנק ההשקעות מורגן סטנלי נותר גם הוא שורי על הזהב, הוא צופה כי מחירי הנפט ירדו במחצית הראשונה אחרי התאוששות באספקה והירידה בביקוש.

"ההזדמניות נמצאות בעיקר מאחורינו, אנו ממתינים למניעים משמעותיים יותר לעליות ב-2012", הודיעו בגולדמן. נציין כי הנפט זינק לשיא של 9 חודשים אחרי שיוון זכתה בחבילת החילוץ השנייה. הזהב עלה ב-12% השנה. בגולדמן זאקס שוריים על הנפט רק מכיוון שמחיר הנפט רגיש לשיבושי אספקה מכיוון איראן.