עמיר פרץ הגיש מועמדותו לראשות ההסתדרות מול עופר עיני

(עדכון) - בזכות ההתמודדות של פרץ, 503,800 בעלי זכות הצבעה יזכו להעמיד למבחן את היו"ר המכהן, עופר עיני

חבר הכנסת עמיר פרץ הגיש הערב (ד') באופן רשמי את מועמדותו לראשות ההסתדרות. פרץ העביר הודעה בעניין לוועדת הבחירות של ההסתדרות, ובכך הוסרו הספקות בקשר לכוונותיו - זאת בעיקר משום שאנשיו סירבו לומר עד לרגע זה אם הוא החליט סופית להתמודד. הבחירות לארגון יתקיימו ב-22 במאי, ובזכות ההתמודדות של פרץ 503,800 בעלי זכות הצבעה יזכו להעמיד למבחן את היו"ר המכהן, עופר עיני.

אנשיו של פרץ מקפידים לציין כי אם בית המשפט המחוזי יקבל את העתירה שהגיש ח"כ איתן כבל (עבודה) ויאפשר לו להתמודד, אזי פרץ יסיר את מועמדותו ויתמוך בכבל, הנחשב למקורבו. עם זאת, ספק אם המחוזי יקבל את העתירה, לאחר שוועדת הבחירות של ההסתדרות ואף רשות השיפוט הפנימית של הארגון קבעו כי כבל לא היה חבר הסתדרות במשך 16 שנים ולכן אין הוא יכל לבחור ולהיבחר. למעשה, באופן אירוני, עצם ההתמודדות של פרץ שומטת את אחת הטענות העיקריות של כבל, שלפיה יש לאפשר לו להתמודד למען ההליך הדמוקרטי, לאור היעדר מתמודד מול עופר עיני. כבל עצמו יגיש גם הוא את מועמדותו הערב, שיהיה לה מעמד "על תנאי".

האפשרות שפרץ יתמודד עלתה פעמים רבות בחודשיים האחרונים, אולם פרץ דאג להבהיר לתקשורת כי הוא "אינו עוסק בשמועות". עם זאת, פרץ נפגש כל העת עם פעילים שונים בהם אנשי ועדים, וגייס 5,000 חתימות מצד תומכים בהתאם לחוקת הבחירות של ההסתדרות.

פרץ, נזכיר, כיהן בעבר עשר שנים רצופות כיו"ר ההסתדרות, במקביל לכהונתו כחבר כנסת. הוא שזיהה את הפוטנציאל של עיני בשנת 1999 ומינה אותו לתפקיד יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, לאחר ששימש כיו"ר הוועד הארצי של עובדי מס הכנסה. בשנת 2004 פרץ קידם את עיני לתפקיד יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, הנחשב למספר 2 בארגון. בכך סלל את דרכו של עיני לכסא היו"ר לאחר בחירתו של פרץ לראשות מפלגת העבודה בסוף שנת 2005. עיני שימש למעשה למעלה משנה כיו"ר הארגון ללא בחירות, וכך ניצח בקלות רבה בבחירות שהתקיימו במאי 2007, בהן התמודד מול עסקן הליכוד מאשדוד, לאון בן לולו.

אף על פי שפרץ "המליך" למעשה את עיני במובנים רבים, השניים נחשבים לאויבים מרים. עיני כרת ברית עם אהוד ברק ומאוחר יותר גם עם שלי יחימוביץ' - שניים שניצחו את פרץ בסיבובים שונים. לאחר שהפסיד ליחימוביץ', אמר פרץ על עיני: "אני לא אוהב בוגדים... מי שרוצה לעבוד אצל הטייקונים לעולם לא יצא נגדם".