גרשון זלקינד מבקש לאשר לו ולבניו שכר של 4.7 מיליון שקל

קבוצת אלקו מזמנת אסיפה כללית שתתבקש לאשר את תנאי העסקתם של בעל השליטה ושני בניו ל-3 השנים הקרובות

אחרי שבנובמבר האחרון הצליח גרשון זלקינד, בעל השליטה בקבוצת אלקו, לקבל את אישור בעלי המניות להעסקתו והעסקת שני בניו לתקופת ביניים של 3 חודשים, כעת מזמנת אלקו אסיפה כללית שתתבקש לאשר את תנאי העסקתם של השלושה ל-3 השנים הקרובות. הרקע לכך הוא תיקון 16 לחוק החברות, הדורש אישור של יותר מ-50% מבעלי מניות המיעוט להסכמי העסקת בעלי עניין, ולהגבלת תקופת העסקתם לשלוש שנים.

גרשון זלקינד מכהן כמנהל העסקים הראשי של אלקו ויו"ר החברה-הבת אלקטרה נדל"ן. הבנים דניאל ומיכאל זלקינד מכהנים כמנכ"לים משותפים באלקו, ובתפקידים נוספים.

זלקינד מבקש לאשר לו ולבניו תמורה שנתית מצרפית של 4.7 מיליון שקל, כולל הטבות ותנאים סוציאליים, החזר הוצאות, רכב מקבוצה 7 ומשכורת 13 לשני הבנים. בנוסף, ההסכם כולל מענק שנתי בהתאם לתוצאות החברה לפי מנגנון שונה מבעבר, של עד 7.5 מיליון שקל לשלושתם יחד. עלות השכר המצרפית של בני המשפחה באלקו מתחילת 2009 ועד סוף הרבעון השלישי של 2011 הגיעה ל-19 מיליון שקל.

אלקו היא קבוצת החזקות שפועלת באמצעות חברות בת בתחומי התעשייה (ייצור ושיווק מזגנים), נדל"ן מניב ומוצרי צריכה. שווי השוק של החברה הוא כ-650 מיליון שקל אחרי צניחה של יותר מ-50% בערכה בשנה האחרונה.