כץ מחלק מתנות לעשירון העליון: יבוא אישי של מכוניות פאר

ההחלטה הראשונה שאימץ השר כץ לאלתר מתוך 53 ההמלצות של ועדת זליכה, שיאושרו רשמית מחר: הרחבת אפשרויות היבוא של רכבי יוקרה ופאר מארה"ב

שר התחבורה ישראל כץ צפוי לאמץ מחר (ה') לאמץ את עקרונות דוח הועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בראשות פרופ' ירון זליכה.

השר כץ החליט היום על הקמת צוות בינמשרדי ליישום המלצות הדוח. בראש הצוות יעמוד סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, עוזי יצחקי ואמורים להיות שותפים בו נציגים בכירים של משרד התחבורה, אגף התקציבים במשרד האוצר והרשות להגבלים עסקיים.

שר התחבורה מסר כי לצוות יצורף גם נציג של רשות המסים, במטרה לאפשר הרחבה של ההמלצות ולגבש אמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף. הצוות יגבש תכנית עבודה מפורטת ליישום ההמלצות ויציגה לשר התחבורה בתוך 60 יום.

אולם, עוד לפני הקמת הצוות ועוד לפני החתימה על הדוח כבר הזדרז היום משרד התחבורה לחלק מתנה גדולה לעשירונים העליונים ולאפשר מיידית יבוא אישי בארה"ב של כלי רכב בתקינה אמריקנית, שאינם מיוצרים בארה"ב. הכוונה היא בעיקר לדגמים מפוארים דוגמת מרצדס S550, ב.מ.וו סדרה 7 ו-5, פולקסווגן טוארג ועוד שמיוצרים באירופה אך נמכרים בארה"ב במחירים נמוכים משמעותיים מאשר באירופה. דגמים אלה נחשבו ללהיטים ביבוא האישי עד לפני כשנתיים, כאשר החל משרד התחבורה לאכוף את התקנות.

שר התחבורה ציין, כי יישום ההמלצה "יאפשר להפחית את מחירי הרכב ולהגדיל את מגוון דגמי הרכב שניתן יהיה לייבא לישראל".

עם זאת בדוח ועדת זליכה עצמו נאמר כי "עיקר היבוא מסוג זה הינו של רכבי יוקרה במחיר לצרכן הגבוה מ-250 אלף שקל" וכי "עסקאות היבוא האישי מרחיבות את מעגל ההזדמנויות של ציבור מסוים". עוד נאמר בדוח כי "ייתכן כי בעתיד תהיה כדאיות כלכלית לייבא בערוץ זה גם מכוניות משפחתיות ועממיות לצד מכוניות היוקרה המיובאות כיום"