"הסיפור בפקיעה היום - חוסר העניין של הגופים הגדולים"

זיו פניני מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון התייחס לפקיעה השלילית על מדד המעו"ף: "צירוף סיבות רב גרר את המעו"ף לאחד משבועות הפקיעה המוזרים שחווה השוק"

"פקיעת האופציות הבוקר העידה על מה שהתרחש כאן חודש שלם", כך אמר היום (ה') זיו פניני, מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון. "הסיפור בפקיעה של היום הינו, חוסר העניין של הגופים הגדולים, סחרני היום ומכונות המסחר", מבהיר פניני.

הפקיעה על מדד המעו"ף שהתפרסמה היום הייתה שלילית ברמה של 1109.01 ביחס לשער בסיס של 1,117 נק'. הפקיעה על מדד הבנקים הייתה חיובית ברמת 974.68.

מנהל חדר המסחר במגדל שוקי הון הסביר את הפקיעה היום ואמר, "השוק נע בתנודתיות נמוכה מאוד של כ-11% כשסטיות התקן באזור 17% והאוכף 1,120 נשחק בצורה מהירה מאוד לאורך כל חודש המסחר".

עוד מוסיף פניני, "צירוף סיבות רב גרר את המעו"ף לאחד משבועות הפקיעה המוזרים שחווה השוק כשתעודות הסל מנסות למצוא מוכרים כדי לגלגל את מעט החוזים שברשותם לחודש הבא, ולבסוף ממירות למניות את יתרת החוזים מול מכירות של גופים גדולים המקטינים פוזיציות בשוק הישראלי, ומנצלות את מעט הסחירות היחסית של יום הפקיעה..גם כותבי האופציות כבר גלגלו ביום שלישי ורביעי את הפוזיציות לחודש מארס שנסחר כעת בסטייה של 18%".

במבט לעתיד צופה פניני כי השוק המקומי משדר צפי להמשך מסחר יציב.