קשיים במו"מ לחידוש החוזה בין רשת ו-ynet

ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים התקיימו מגעים באשר לחידוש ההסכם במסגרתו משמש אתר ynet כפלטפורמה הבלעדית של תכני הזכיינית רשת

ההסכם בין זכיינית ערוץ 2 רשת ובין אתר האינטרנט ynet עשוי להסתיים בעתיד הקרוב. ל"גלובס" נודע כי בחודשים האחרונים התקיימו מגעים באשר לחידוש ההסכם במסגרתו משמש אתר ynet כפלטפורמה הבלעדית של תכני הזכיינית רשת. לאור העלייה בפופולריות ובאחוזי הצפייה של רשת בטלוויזיה, ביקשו בזכיינית לערוך שינויים בתנאי ההסכם לטובתה, מבחינת החשיפה באתר והתגמול ממכירת הפרסום.

רשת החלה לפעול באופן עצמאי

הסכם שיתוף הפעולה בין רשת ל-ynet נחתם לפני שלוש שנים, בפברואר 2009. ההסכם הגיע, בין היתר, לאור השפעת המשבר הכלכלי בשלהי 2008 והניב אסטרטגיה של הידוק חגורות בקרב אתרי האינטרנט. רשת הבינה אז שהיא צריכה פלטפורמה אינטרנטית שתניב לה טראפיק משמעותי אל התוכניות שלה והחבירה ל-ynet, מהאתרים הישראליים המובילים, נראתה אז טבעית. במקביל, רשת סגרה את אתר האינטרנט שהפעילה באופן עצמאי.

הסכם שיתוף הפעולה סייע מאוד גם ל-ynet, שבמקביל חתמה על הסכם דומה עם הוט ובכך שדרגה משמעותית את היקף תוכני הווידיאו באתר.

במסגרת שיתוף הפעולה, תוכניות רשת הועלו אל האתר המשותף ובנוסף הועלו גם תכנים של חברת החדשות של ערוץ 2, בה רשת מחזיקה במשותף עם קשת. אך בעוד קשת נתנה במה נרחבת לחדשות באתר מאקו, ברשת הסתפקו במועט יחסית.

בשנה החולפת החלה רשת להפעיל באופן עצמאי פלטפורמות דיגיטליות אחרות, מלבד אתר האינטרנט. כך היא השיקה באוגוסט אשתקד אפליקציית אייפון ייעודית תחת המותג iReshet, בה ניתן לראות את התוכניות השונות של הזכיינית. בהמשך הושקו גם אפליקציות אנדרואיד ואייפד.

ב-ynet סירבו להגיב לידיעה. נתוני הוועדה למדרוג הגלישה באינטרנט בישראל אינם מספקים נתונים על היקף הטראפיק באתר של רשת בתוך ynet, אך לפי נתוני גוגל טרנדס של חברת גוגל בחודש דצמבר גלשו לאתר בממוצע כ-80 אלף גולשים שונים ביום. בהשוואה, לעמוד של הוט ב-ynet גלשו בממוצע כ-30 אלף גולשים שונים ביום. לפי גוגל טרנדס, ל-ynet גלשו בדצמבר ממוצע של 1.1 מיליון גולשים שונים ביום.

מרשת נמסר, "איננו מגיבים על עניינינו העסקיים מעל גבי העיתון".