מניית הערב: מזנקת 22% חרף הפסד בדוחות הכספיים

ענקית הקמעונאות סירס פרסמה היום את דוחותיה הכספיים מהם עולה כי בשורה התחתונה היא הפסידה מיליארדי דולרים ■ יחד עם זאת החברה הכריזה על תוכנית התייעלות במסגרתה תגייס כ-250 מיליון דולר באמצעות מכירת 11 מסניפי הרשת

ענקית הקמעונאות האמריקנית, סירס , פרסמה היום (ה') את דוחותיה לרבעון האחרון של 2011 בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של 12.5 מיליארד דולר לעומת הכנסות של 13 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של 22.47 דולר למניה לעומת רווח נקי של 3.47 דולר למניה ברבעון הקודם. הרווח המתואם של החברה נפל לרמה של 54 סנט למניה לעומת 3.43 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. סירס סיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של 754 מיליון דולר.

יחד עם זאת נראה כי המשקיעים מתעלמים מהשורה התחתונה בדוחות הכספיים ונלהבים יותר לגבי הודעתה היום כי בכוונתה לבצע תוכנית התייעלות במסגרתה היא תבצע קיצוצים בהוצאות ובמלאיים ותגייס עוד 250 מיליון דולר באמצעות מכירת 11 מסניפי הרשת בארה"ב. המשקיעים שולחים את מניית החברה לעליות של יותר מ-20% ומאותתים לה כי היא צועדת בכיוון הנכון.

רשת בתי הכל-בו סירס, שנוסדה בשנת 1899, המציאה לפני כמאה שנים את המכירה באמצעות הדואר בכך שיצרה את הקטלוג המשמעותי הראשון, שהפך בזמנו לשם דבר בעולם הקמעוני. לפני מספר שנים רכשה סירס את רשת קיי-מארט הכושלת, שפשטה את הרגל בתחילת המילניום, והוסיפה בכך 1,368 חנויות לארמדה המרשימה של 2,333 חנויותיה