מועצת הביטחון גינתה התקפות טרור נגד מטרות ישראליות

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור: "שבירת שתיקתה של מועצת הביטחון נשמעת בעולם כולו" ■ המועצה קוראת להעמיד לדין את המבצעים, המארגנים והמממנים של מעשי הטרור ואת נותני החסות להם

מועצת הביטחון של האו"ם גינתה אמש (ה') פה אחד את הפיגועים נגד דיפלומטים ישראליים בהודו ובגיאורגיה. הגינוי נכלל בהודעה לעיתונות שפרסם הנשיא התורן של המועצה, קודג'ו מנאן, שגריר טוגו.

ההודעה מגנה "במונחים החריפים ביותר" את התקפת הטרור בניו-דלהי, שכוונה נגד דיפלומטים ישראליים ושגרמה לפציעת דיפלומטית ואזרחים מקומיים, ואת נסיון הפיגוע בטבליסי, אך אינה מזכירה במפורש את איראן וחיזבאללה, שישראל מטילה עליהם אחריות ישירה להתקפות. ההודעה אף אינה מונה דרכים למניעת פיגועים כאלה בעתיד.

בתגובה אמר אמש שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור: "שבירת השתיקה של מועצת הביטחון נשמעת ברחבי תבל - מחדר בית-החולים של הדיפלומטית הישראלית הפצועה טל יהושע ועד למסדרון של כל שגרירות שנמצאת תחת איום טרור מאיראן".

"הגינוי החד-משמעי של מועצת הביטחון מהווה צעד משמעותי במאבק נגד הטרור", הוסיף השגריר. "מזה שבע שנים לא השמיעה המועצה קולה נגד התקפות טרור שמטרותיהן היו ישראל ואזרחיה. אני מקווה שהמועצה תנקוט עתה צעדים אופרטיביים למניעת פעולות מסוג זה".

בהודעת הגינוי נאמר, שחברות מועצת הביטחון מדגישות את הצורך להעמיד לדין את המבצעים, המארגנים והמממנים של התקפות הטרור ואת נותני החסות להם, וקוראת לכל המדינות לשתף פעולה עם השלטונות הרלוונטיים בהקשר זה.

המועצה גם מגנה את השימוש בטרור על כל צורותיו וביטויו וקובעת שטרור הוא אחד מהאיומים הגדולים ביותר על השלום והביטחון . "מעשי טרור הם פשעים חסרי הצדקה בלי קשר למניע, למבצע או לעיתוי", נאמר במסמך.

הודעת המועצה משקפת גינוי דומה שהשמיע בשבוע שעבר דובר מזכ"ל או"ם, באן קי-מון. פרושאור שיגר איגרת דחופה למזכ"ל ולמועצת הביטחון שבה דרש מהקהילייה הבינלאומית לגנות את התקפות הטרור נגד נציגויות ודיפלומטים של ישראל ולהעביר מסר תקיף לאיראן ולחיזבאללה, שנושאים באחריות להתקפות.