פסגות: "הריבית בארץ תרד לרמה של 2% במהלך השנה"

אורי גרינפלד מפסגות: "ריבית חודש מארס תישאר ללא שינוי לאור העלייה בציפיות האינפלציוניות והשיפור בשווקים" ■ "יוון בסך הכל קנתה זמן עם החבילת חילוץ; חשש מפשיטת רגל של יוון יחזור להטריד את השווקים בקרוב"

בהתאם לקונצנזוס האנליסטים של "בלומברג", גם בבית ההשקעות פסגות סבורים כי נגיד בנק ישראל יותיר מחר (ב') את הריבית ללא שינוי על 2.5%, "הסיבה העיקרית תהיה העלייה בציפיות האינפלציה והשיפור שניכר בשווקים לאחרונה", כך מסביר אורי גרינפלד בסקירת מאקרו של פסגות את ההערכה להותרת ריבית מארס על כנה. עם זאת, מעריכים בפסגות, כי בנק ישראל ימשיך בהורדת הריבית במהלך השנה עד לרמה של 2-2.25%.

בית ההשקעות פסגות מוריד היום את תחזית מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר ל-0.0% ומעלים את תחזית מדד חודש מארס ל-0.3%, על פי תחזית זו מעדכנים בפסגות את תחזית האינפלציה לשנה הקרובה ל-2.3%. לטענת כלכלני פסגות, העלייה במחיר הנפט היא זמנית בלבד, "עליות מחירים שמקורן בזעזוע בהיצע נוטות להיות קצרות טווח בהתאם לזמניות של המחסור בהיצע", מציינים כלכלני פסגות.

למרות העלייה בציפיות האינפלציוניות, בפסגות סבורים כי עדיין לא קיימת הזדמנות באפיק השקלי, "בטווחים הבינוניים-ארוכים העלייה בציפיות היא למעשה חזרה לממוצע ותיקון לרמת ציפיות נמוכה מדי. בטווח הקצר, הציפיות בשווקים אמנם גבוהות מתחזית האינפלציה שלנו אולם לא מדובר עדיין בפער גדול מספיק על מנת להצדיק מעבר לפוזיציה עם הטייה לאפיק השקלי", סבורים בפסגות.

בהתייחס לזירה הבינלאומית, בפסגות לא מגלים אופטימיות רבה מדי בכל הקשור לחבילת החילוץ של יוון וסבורים כי "בסך הכל יוון קנתה קצת זמן". בפסגות מעלים ספקות לגבי תוכנית החילוץ ומציינים כי גם בתרחיש האופטמאלי בו יוון תצליח להוריד את רמת החוב/תוצר ל-120.5%, עדיין הציבור היווני לא יוכל לשאת את דרישות גרמניה לאורך זמן. בפסגות צופים כי בקרוב מאוד החשש מפני פשיטת רגל של יוון יחזור להטריד את השווקים.