מנכ"ל א.מ.ת מיחשוב: ה-Big Data הוא פצצה מתקתקת

יואב וינברג: המנמ"ר יהיה חייב לטפל ב-Big Data ומי שלא יעשה זאת יטבע בים הנתונים ויביא לקריסת הארגון

"אתגר ה-Big Data הוא פצצה מתקתקת מכיוון שנפח והיקף הנתונים הנאגרים בארגון הולך וגדל. המנמ"ר יהיה חייב לטפל ב-Big Data ומי שלא יעשה זאת יטבע בים הנתונים ויביא לקריסת הארגון", כך אמר יואב וינברג, מנכ"ל א.מ.ת מיחשוב בכנס הלקוחות השנתי שקיימה החברה ושיוחד לנושא הטיפול ב-Big Data - כמויות המידע הבלתי נגמרות שהארגון מייצר ושאינו מטופל או מנותח כיאות לצורך הליך קבלת החלטות.

דורון זוברמן, מנכ"ל חטיבת השירות של וסמנכ"ל המכירות של אמת מחשוב: "ב-2011 נוצר data בהיקף כולל של 1.8 זטה-בייט. כמות המידע הזו מכפילה את עצמה כל שנתיים, בין השאר בזכות 4.6 מיליארד טלפונים סלולריים ברחבי העולם. רשת הקמעונאות האמריקאית וול-מארט (Walmart) מנטרת ומטפלת מדי שעה ביותר ממיליון טרנזקציות, וחברות ה-IT הבינו מזמן את הצורך בפיתוח טכנולוגיות לטיפול בביג-דאטה וביצעו השקעות בהיקף של כ-15 מיליארד דולר. דורון זוברמן הוסיף ואמר שלפי דוחות חברת הייעוץ מקינזי, היקף שוק ניהול המידע בעולם הוא כ-100 מיליארד דולר בשנה והוא צומח ב-10% כל שנה. בארה"ב לבד מועסקים 190 אלף עובדים לטיפול בביג-דאטה".

יואל יעקבוסן, ה-CTO של אמת מחשוב ציין כי "לכל עובד בארגון יש שניים-שלושה מכשירים המייצרים מידע, דבר שמגדיל את מספר השרתים בארגון. במקביל נוצר עירוב של סוגי מידע שונים המגיעים מרשתות חברתיות, מידע חזותי, קולי ועוד. חלק רב מהמידע הזה הוא בלתי מובנה, וצריך לנתח אותו ברמה שתאפשר לארגון לקבל שורה של החלטות אופרטיביות".

יעקובסן סיפר על רשת קמעונאית בישראל שמפעילה פיילוט של עגלות קניה עם סורק ברקוד שנותנות הנחיה קולית לקונה היכן נמצאים המוצרים שהוא צריך - על בסיס ניתוח דפוסי הקניה הקודמים שלו, או לחילופין הלקוח באותה רשת מקבל מסרון שבו נכתב 'אל תשכח לקנות מטרנה' על בסיס דפוסי הקניה שלו בעבר. שתי הדוגמאות הקטנות הללו ממחישות את חשיבות הניתוח האיכותי של המידע ואת האופן שבו הארגון יכול להגדיל את מכירותיו ולשפר את חוויית הלקוח".