מחקר חדש: איך משקיעים אנשים עם IQ גבוה?

על פי מחקר שביצעו שלושה כלכלנים מארצות הברית נמצא קשר ישיר בין ה-IQ לבין תיק ההשקעות ■ על פי תוצאות המחקר, בעלי IQ גבוה משקיעים יותר בקרנות נאמנות

האם יש קשר בין מנת המשכל (IQ) של הבן אדם לבין תיק ההשקעות שלו? על פי מחקר שבוצע על ידי שלושה כלכלנים אמריקאים התשובה היא בהחלט חיובית. המחקר בוצע על ידי מארק גרינבלט מאוניברסיטת לוס אנג'לס, מאטי קילוחארו מאוניברסיטת אלטו ויוהאני ליניינמה מאוניברסיטת שיקגו.

המחקר בוצע בפינלנד מכיוון ששם כל המתגייסים לצבא צריכים לעבור מבחן IQ ורישומי המס של האזרחים בדמינה פתוחים לעיון לכל דורש. השורה התחתונה שעולה מהמחקר הינה שאנשים בעלי IQ גבוהה יותר ההשקעות שלהם חכמות יותר ובכך גם הרווחים שלהם יותר גבוהים.

על פי תוצאות המחקר, אנשים בעלי מנת משכל גבוהה יותר משקיעים יותר בקרנות נאמנות ומחזיקים מספר רב של מניות ובכך הם מפחיתים את הסיכונים ומגדילים את הרווחים שלהם. החוקרים מציינים שתוצאות המחקר תקפים גם לנשים ולא רק לגברים.

החוקרים בדקו את הקשר בין ה-IQ של הבן אדם בזמן שהתגייס כשהיה בתחילת שנות ה-20 לחייו לבין תיק ההשקעות שהיה ברשותו בשנים מאוחרות יותר. החוקרים בדקו את השתתפות האזרחים בבורסה הפינית בסוף שנת 2000, כשבידיהן היה תוצאות כל מבחני ה-IQ שביצע הצבא בין השנים 1983-2001.