הנפקת אג"ח באיטליה; התשואות בשפל של שנה וחצי

איטליה הנפיקה גייסה 12.25 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח לטווח קצר ■ התשואה על אגרות החוב ל-6 חודשים נמצאים ברמתן הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2010

ממשלת איטליה הצליחה לגייס כ-12.25 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח לטווח קצר והצליחה להוריד את התשואות על אגרות החוב שלה ל-6 חודשים לרמה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2010, תוך שהיא רושמת ביקושים גבוהים במיוחד.

הממשלה הצליחה לגייס 8.75 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח ל-6 חודשים, ורשמה תשואה ממוצעת של 1.2% לעומת תשואה של 1.97% בהנפקה הקודמת שהייתה בחודש שעבר. כאמור, התשואה שנרשמה בהנפקה הנוכחית הינה התשואה הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2010, כשהביקושים עמדו על פי 1.4 מההיצע.

בנוסף, הממשלה גייסה 3.5 מיליארד אירו בהנפקת אג"ח עם מועד פקיעה בדצמבר 2012 ורשמה תשואה ממוצעת של 1.29%. הביקושים לאגרות חוב הללו עמוד כמעט על פי 2 מההיצע.

הביקושים הגבוהים לאגרות החוב האיטלקיות נובעות בעיקר מתוכנית ההלוואות שהשיק הבנק המרכזי האירופי שגרמה לבנקים באירופה להסתער על אגרות החוב הללו. הבנק המרכזי צפוי לצאת בסבב נוסף של הלוואות לבנקים כבר ביום רביעי הקרוב.

עם כל הכבודה להנפקה היום, המבחן האמיתי של הכלכלה האיטלקית יהיה מחר (ג') כשהממשלה תנפיק אגרות חוב לטווח ארוך כשבין היתר יונפקו אגרות חוב חדשות ל-10 שנים. בהנפקה של מחר הממשלה מתכוונת לגייס כ-6.25 מיליארד אירו.