הוט מיתממת: לא היינו צריכים אישור למבצע ה-100 מגה

לפי הוט, המבצע שהציעה "טריוויאלי" ולא מחייב אישור מאחר שאינו סל שירותים ■ תסיסה בשוק: אם כחלון סבור שהוט הפרה תנאי רישיון, למה הוא לא עוצר אותה?

האם חברת הוט מתנצלת על כך שלא ביקשה אישור למבצע שלה מלפני שבועיים, שמטלטל את שוק התקשורת?

ל"גלובס" נודע כי במסגרת התשובה שהעבירה חברת הוט למשרד התקשורת, כותבת החברה כי אם היא לא הגישה בקשה לאישור רשמי למבצע שלה - אזי היא מבקשת לראות במכתב התשובה למבצע כאילו היה זה בבחינת בקשה.

במכתב התשובה למשרד התקשורת טוענת החברה כי לא נדרש אישור למבצע מאחר שלא מדובר בסל שירותים, אלא בחבילת טריפל המותרת לשיווק על-פי תנאי הרשיון, ביחד עם הצעה לספק קישוריות לאינטרנט דרך חברת-הבת שלה.

הוט טוענת כי היא לא חייבת להציע מבצע דומה לספקיות האינטרנט מכיוון שלא מדובר על סל שירותים.

הוט מסרה ל"גלובס" בתגובה כי אין לה על מה להתנצל, וכי לא נפל שום פגם בהתנהלותה, ולכן היא לא מחוייבת להציע מבצע דומה לספקיות האינטרנט האחרות.

התשובה של הוט נמסרה למשרד התקשורת על-ידי עו"ד אסתר שטרנבך, ובה היא מנסה להסביר כי המבצע של הוט עומד בכל הכללים שקבע משרד התקשורת, ואין בו שום דבר יוצא דופן.

המבצע של הוט יצר רעש גדול בשוק התקשורת בשבועיים האחרונים, מאחר שהחברה מציעה חבילה של 100 מגה תמורת 20 שקל בלבד למי שרוכש ממנה חבילת טריפל פליי, הכוללת שיחות חינם לכל היעדים (נייח, נייד), את כל שירותי הטלוויזיה כולל חבילת HD וממיר HD ותשתית לאינטרנט במחיר של 329 שקל לחודש. לכך היא מצרפת את הקישוריות לאינטרנט באמצעות חברת-הבת שלה הוטנט במחיר, כפי שצוין - 20 שקל עבור 100 מגה.

כפי שנחשף ב"גלובס", משרד התקשורת הגיע למסקנה כי בחבילה של הוט ישנם הרבה מאוד חורים, והחברה ככל הנראה הפרה את תנאי הרישיון בכך שלא בקשה אישור מראש למבצע. ככל הנראה, במשרד התקשורת סבורים כי הוט הפרה את כללי ההפרדה המבנית החלים עליה ומבצעת סבסוד צולב אסור.

עם זאת, משרד התקשורת, לצערם של המפעילים המתחרים בהוט, אינו מתכוון לעצור את החברה. עובדה זו גרמה למפעילים לצאת בטענות כי המשרד נוקט אפליה פסולה כלפי הוט ובכך מרסק את כל המדיניות שעליה הכריז שר התקשורת משה כחלון, ובמרכזה הקמתן של 4 קבוצות תקשורת.

המבצע של הוט יוצר בעיה קשה לספקיות האינטרנט, שסובלות מנטישה מוגברת של הכוחות, כמו גם מירידה דרסטית בהכנסה הממוצעת ממנויים, עקב נסיונות לשמר לקוחות.