הנשק הסודי של האחיות: יועץ התקשורת של המתמחים

האחיות, ששכרו את רונן צור, מאמינות כי אם המתמחים הצליחו להביא לשיפורים לאחר הסכם קיבוצי חתום, גם הן יכולות להעלות דרישות על אף הסכם חתום בעניינן

יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, שפתחה היום (ב') בשביתה בכל בתי-החולים הציבוריים ובמרפאות טיפות החלב, הופיעה בתקופה האחרונה למפגשי המשא-ומתן עם משרד האוצר כשהיא חמושה במה שהיא רואה כ"נשק סודי": יועץ התקשורת רונן צור, ששימש כיועץ של הרופאים המתמחים ושל קבוצת רופאים בכירים שהניעו מאחורי הקלעים את המאבק הגדול בקיץ האחרון.

צור נותר במאבק הנוכחי בצל, לפחות עד השביתה של היום. השימוש בו אמור היה להעביר מסר: האחיות עשויות לנהל מאבק ציבורי לא פחות מוצלח מזה של הרופאים, ולמעשה אפילו מוצלח יותר לאור תנאי העסקתן. אם המתמחים הצליחו להביא למקצה שיפורים לאחר הסכם קיבוצי חתום, הרי שגם האחיות יכולות להעלות דרישות כספיות על אף הסכם חתום בעניינן.

המתמחים, נזכיר, זכו בסיבוב האחרון למענק בגובה 60 אלף שקל ולמנגנון אכיפה יעיל יותר בעניין הגבלת מספר התורנויות שעליהם לבצע בחודש - שני דברים שלא הופיעו בהסכם המקורי שנחתם. כעת, גם האחיות דורשות מענקים כספיים, לצד תוספות שכר ותקנים.

צור, שנבחר בימים האחרונים לשמש גם כיועצו האישי של יו"ר ההסתדרות עופר עיני בהתמודדות המחודשת שלו על ראשות ההסתדרות, נחשב כמי שמוביל קמפיינים אגרסיביים, אך לפחות בחלק מהמקרים גם אפקטיביים.

צור, יחד עם שותפו לשעבר מוטי מורל, הוביל בין היתר את הקמפיין שהביא לשיפור בסיוע שמקבלים ניצולי שואה, ואת הקמפיין שהביא להקמת בית-החולים באשדוד כמעט עשור לאחר שעבר חוק בעניין.

צור הוביל גם את הקמפיין של יצחק תשובה נגד מסקנות ועדת ששינסקי בעניין תמלוגי הגז והנפט, ואולם במקרה זה הקמפיין האגרסיבי והאישי נגד שר האוצר יובל שטייניץ נכשל.

גם המאבק שמנהלים הרופאים הבכירים שאותם מייצג צור נגד שעון הנוכחות בבתי-החולים מסתמן בימים אלה ככישלון יחסי.