בעקבות הראיון: ליברמן יתלונן נגד זועבי בוועדת האתיקה

בעקבות דבריה של ח"כ חנין זועבי בראיון שהעניקה למהדורת החדשות של סוף השבוע של ערוץ 2, הגיש שר החוץ אביגדור ליברמן תלונה בוועדת האתיקה של הכנסת

הריאיון עם ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בחדשות 2 ממשיך לעורר סערה. שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע בצהריים כי יפנה לוועדת האתיקה של הכנסת וליו"ר הכנסת רובי ריבלין, ויתלונן נגד זועבי.

בריאיון ששודר במסגרת חדשות סוף השבוע במוצאי שבת, אמרה ח"כ זועבי: "עכשיו בא הזמן שבו הפלסטיני המדוכא מרים את הראש שלו ואומר לך מספיק. יש לך זכות להגדרה עצמית כיהודי, אבל לא על חשבוני. זו המולדת שלי וצריך להכיר בזה. לא מותר לך להיות בביטחון, אין זכות לחיים נורמליים לעם שכובש".

"זה דבר בלתי נסבל", אמר ליברמן בתגובה. "ראינו הרבה שנאה כלפי עם ישראל. אני לא ראיתי שנאה זואולוגית כלפי המדינה כמו במקרה הזה. אני מבקש לפנות לוועדת האתיקה וליו"ר הכנסת בעניין". מטעם חברת הכנסת זועבי טרם נמסרה תגובה.

על ניסיון הלינץ': "אירוע טרור"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בדבריו גם לניסיון הלינץ' בחיילים בחיפה בליל שבת: "אלה היו מחבלים לכל דבר ועניין. זו לא קטטה, זה ניסיון לרצח. מדובר באירוע טרור. בל"ד היא נציגות ארגוני טרור".

ליברמן התייחס בדבריו בפתח ישיבת סיעתו בכנסת גם לסערת חוק טל, עקב החלטת בג"ץ שלא להאריכו. "לא תהיה הארכה של חוק טל, אפילו לא לשעה אחת", הבהיר. "אני מקווה שהוועדה שתקום תפעל ביעילות ובמהירות".

"החוק הזה הוא דבר חיוני, הגשר הכי טוב עבור הציבורים החרדי והערבי, להיות חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית", הוסיף. "כל 15 הח"כים של ישראל ביתנו לא יסכימו לשום הארכה. מה שצריך להיות ברור שמי שלא יילך לשירות צבאי או לאומי לא יהיה זכאי לשום קצבה. תוך חודש וחצי אם לא יהיה חוק הגיוני, אנחנו נניח הצעה משלנו".