"ויקיליקס": ישראל כבר השמידה את מתקני הגרעין באיראן

האתר חשף לכאורה, כי כוחות קומנדו ישראלים פעלו בלב איראן, בשיתוף מורדים כורדים, והשמידו מתקני גרעין תת-קרקעיים ■ האתר חשף גם כי הודו ורוסיה דווקא דוחפות לפעולה ישראלית בסוריה, בניגוד להצהרות הפומביות שלהן

לפי מסמכים שפורסמו הלילה באתר ההדלפות "ויקילקס", ייתכן שישראל כבר פעלה בעומק איראן. במסמכים נטען כי צוותי קומנדו ישראלים "השמידו מתקני גרעין" בשטח המדינה.

המסמכים שהאתר חשף מגיעים מחברת Stratfor - מכון מחקר וחברת מודיעין אזרחית, שאליה הצליחו אנשי האתר לפרוץ ולדלות את המידה יקר הערך. לפי אחד המסמכים, מקור אמר לאיש המודיעין כריס פרנהאם כי תשתית הגרעין האיראנית נהרסה. לדבריו, כוחות קומנדו ישראלים שיתפו פעולה עם מורדים כורדים והרסו מספר מתקני גרעין תת-קרקעיים ברפובליקה האסלאמית.

הדברים נחשפו, לפי הפרסום, במסגרת מסמך שנכתב על התבטאותו של שר הביטחון אהוד ברק לאחר אחד הפיצוצים המסתוריים במדינה, אז אמר "כן יירבו". "בתקשורת הפתוחה רבים דוחפים ומצפים שישראל תתקוף באופן נרחב באיראן", כתב פרנהאם.

"אפילו אם לישראלים יש את היכולת והם מוכנים לתקיפה באוויר, בים וביבשה, אין צורך במתקפה כזו בעת הזו, לאחר פעולות הקומנדו".

באותו מסמך נטען גם ש"בניגוד לכל הנטען בדיווחים בתקשורת ונגד כל ידע ציבורי, מי שמקדם מתקפה ישראלית בסוריה זה ציר המדינות הודו-רוסיה-טורקיה-ערב הסעודית. ציר ארה"ב-גרמניה-צרפת-סין מתנגד למתקפה כזו מסיבות מובנות. לא רבים האנשים שיודעים שרוסיה היא אחת השותפות הצבאיות הגדולות של ישראל, והודו היא הלקוחה הגדולה ביותר שלה".