"האירו יתחזק ל-1.4 אל מול הדולר הודות לבנק המרכזי"

על פי אסטרטג של הבנק הצרפתי BNP Paribas, תוכנית ההלוואות של הבנק המרכזי האירופי תוביל להתחזקות האירו ■ על פי סקר של בנק ברקליס, הבנק צפוי לתת הלוואות בהיקף של 450-600 מיליארד אירו

הבנק המרכזי האירופי צפוי להשיק מחר (ד') את הסבב השני של מתן הלוואות לטווח ארוך, בריבית כמעט אפסית, לבנקים האירופאים, במהלך שנועד לטפל בבעיית הנזילות של הבנקים האירופאים ובכך להימנע מקריסת אחד מהם. על פי אסטרטג של הבנק הצרפתי BNP Paribas , מהלך שכזה יכול להוביל להתחזקות האירו אל מול הדולר והוא עשוי להגיע לרמות של 1.4 אל מול הדולר, עלייה של כ-4.5% מהרמה הנוכחית שלו שעומדת על 1.343 דולר.

"התחושה שלנו אומרת שאם אכן הבנק המרכזי יתן הלוואות בהיקף של 500 מיליארד אירו, כפי שצפוי, או יותר, אנחנו צופים שבחצי השני של השנה האירו יתחזק על חשבון הדולר", אמר ריי אטרל, אסטרטג פורקס בבנק הצרפתי, בראיון לרשת CNBC. "צריך לזכור שהדולר עדיין נחשב למטבע חלש יחסית, ואני לא רואה שזה ישתנה בקרוב".

על פי סקר שערך בנק ברקליס בקרב 200 איש מלקוחותיו לגבי הצפי לתוכנית ההלוואות של הבנק מחר עול שרוב המוחלט של הלקוחות צופים שהבנק המרכזי ייתן הלוואות בהיקף של 450-600 מיליארד אירו.

נזכיר שתוכנית ההלוואות של הבנק המרכזי הושקה לראשונה בחודש דצמבר ונחשבה למוצלחת במיוחד, שכן היא הצליחה להרגיע במעט את החששות ממשבר החוב באירופה והכניסה קצת נזילות לשווקים. בסבב הראשון, הבנק נתן הלוואות לבנקים בהיקף של כ-500 מיליארד אירו בריבית של 1%. למרות התבטאויות של בכירים במערכת הבנקאות האירופית, שלפיהן בסבב השני הם עלולים לבקש סכומים הרבה יותר גבוהים, הצפי הוא שגם בסבב הנוכחי הבנק ייתן הלוואות בהיקף דומה לסבב הראשון.