נתניהו דחה את ההצבעות על "רפורמת המרפסות"

ל"גלובס" נודע, כי בעקבות בקשתם של חברי הכנסת ללמוד את השינויים בנוסחי הרפורמה בחוק התכנון והבנייה, ראש הממשלה דחה את ההצבעה למושב הכנסת הבא ■ הרפורמה, מצעדיו הבולטים של נתניהו, היתה אמורה לעבור במושב הנוכחי

האם "רפורמת המרפסות" של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתמסמסת? ההצבעות במליאת הכנסת על הרפורמה בחוק התכנון והבנייה בהובלת נתניהו, לקריאה שנייה ושלישית, נדחו למושב הבא בכנסת, כך נודע ל"גלובס".

בעקבות בקשתם של חברי הכנסת ללמוד את השינויים בנוסחי הרפורמה ולקבל זמן מספיק לנסח את הסתייגויותיהם, החליט אתמול ראש הממשלה המוביל את הרפורמה, לסיים את הדיון בסעיפים בוועדת הכנסת המשותפת (פנים-כלכלה) עוד במושב הנוכחי, אך להביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית בתחילת המושב הבא. זאת למרות שבמקור תוכנן להביא את הרפורמה להצבעות בכנסת עוד במושב הנוכחי.

כזכור, ההצבעות על סעיפי הרפורמה בוועדה המשותפת נקבעו במקור למחר אחרי כשנתיים של דיונים, אבל לאור מחאתם של הארגונים הסביבתיים והחברתיים ושל חברי הכנסת, שטענו שהוכנסו בנוסחים האחרונים שינויים ברגע האחרון, החליט בתחילת השבוע יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס), לדחות את ההצבעות על הרפורמה במסגרת הוועדה, כלל הנראה עד לאחר פורים. אולם התחלת ההצבעה על הרפורמה במליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית בכל מקרה תוכננה ל-21 במארס, היום האחרון של מושב החורף, עם אפשרות להמשך הצבעות במהלך הפגרה. אולם כעת דוחה נתניהו את ההצבעות לקריאה שנייה ושלישית לתחילת המושב הבא.

כזכור, הארגונים הסביבתיים, בהובלת עמותת אדם טבע ודין, החברה להגנת הטבע והאגודה לצדק חלוקתי, עתרו בשבוע שעבר לבג"ץ בעתירה דחופה למתן צו על-תנאי להורות לוועדה המשותפת לנמק מדוע לא תימנע מקיום הצבעות על סעיפי הרפורמה, העומדים על 660 במספר, כל עוד לא הופץ לחברי הכנסת ולציבור נוסח הצעת החוק בשלומות, לשם העברת הסתייגויות והערות.

זאת, לאחר שבדיון שהיה אמור להיות האחרון בסדרת דיוני הוועדה המשותפת בשבוע שעבר, נדהמו משתתפי הישיבות כשקיבלו נוסחים עם שינויים ב-4 לפנות בוקר, מה שלא איפשר להם ללמוד אותם.

יצויין שבסוף השבוע שעבר התקיים כנס חירום של הגורמים המקצועיים בענף התכנון והבנייה, כולל אדריכלים, שמאי מקרקעין, כלכלנים, עורכי דין ואנשי אקדמיה, שביקשו לפעול בדחיפות לעצירת "רפורמת המרפסות" כפי שהיא מוצעת. לטענתם הרפורמה תביא לכאוס, תסרבל את ההליכים, תביא לזינוק מחירי הדירות ותחמיר את המחסור בהיצע הקרקעות - בניגוד למטרות הרפורמה. אלה יערכו מחר כנס הסברה במשכן הכנסת במטרה לתדרך את הח"כים לפני הגשת השגותיהם.

נזכיר, שרפורמת התכנון היא מהצעדים הבולטים של נתניהו בקדנציה הנוכחית ושמטרת משרדו ומשרד המשפטים היתה במקור להעביר את הרפורמה עוד במושב הנוכחי.

משרד ראש הממשלה מסר בתגובה: "ראש הממשלה בנימין נתניהו רואה חשיבות רבה בקידום הרפורמה בחוק התכנון והבנייה ונחוש לאשר אותה בהקדם. בעקבות בקשתם של חברי כנסת ועל מנת לאפשר את הזמן שביקשו לדיון בחוק, החליט ראש הממשלה עוד אתמול לסיים את הדיון בוועדת הכנסת במושב זה ולהביא את החוק לקריאה שנייה ושלישית בתחילת המושב הבא".