אבישר וסמירה: לצמצם את תמלוגי ערוצים 2 ו-10 והרדיו האזורי

יו"ר ומנכ"ל הרשות השנייה מבקשים משרי האוצר והתקשורת לצמצם ולבטל את התמלוגים של ערוץ 2, ערוץ 10 ותחנות הרדיו האזוריות, בשל מצבם הכלכלי הקשה

יו"ר מועצת הרשות השנייה, ד"ר אילן אבישר, ומנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, פנו אתמול (ג') לשר האוצר, יובל שטייניץ, ולשר התקשרות, משה כחלון, בבקשה לצמצם ולבטל את תשלומי התמלוגים של ערוץ 2 וערוץ 10 וכן של תחנות הרדיו האזוריות, זאת בעקבות מצבם הכלכלי והפיננסי.

"הירידה והקיטון בעוגת הפרסום הכוללת ובעיקר בנתח המממן את פעילות הטלוויזיה והרדיו המסחריים יצרו בעיה תזרימית קשה, אשר מחלחלת למרקע ופוגעת בהשקעה ביצירת מקור בהווה ובעתיד", כתבו סמירה ואבישר.

"מאז אמצע שנת 2011 נמצאים גופי השידור, אשר מקור ממונם הינו פרסום, במשבר כלכלי", כתבו אבישר וסמירה לשרים שטייניץ וכחלון. לדבריהם, הקיטון בעוגת הפרסום יצרה בעיה תזרימית קשה, שפוגעת בצופים ובהשקעה בהפקות מקור ויצירה ישראלית.

עוד נכתב במכתב כי בעקבות ביטול התמלוגים הצפוי של הוט ב-2013 והדיונים בהסדרה דומה גם ל-yes, מתבקשת החלת מהלך כזה על גם ערוצים 2 ו-10 ותחנות הרדיו האזוריות, "בעיקר לנוכח החובות והמחויבויות המוטלות עליהם להשקיע במרקע לטובת ציבור הצופים... אנו סבורים כי יש לפעול לקיטון התמלוגים בשנת 2012 ולבטלו בשנת 2013, באופן זהה למצב הקיים בטלוויזיה הרב-ערוצית".