אזובי ימין נגד כבוד השופט

לו יכולתי לקבוע מי ישראלי - דוד רותם או סלים ג'ובראן - הייתי בוחר בג'ובראן

יש אצלנו קבוצה של חברי כנסת וכמה אישים מהימין, המזכירים לי להקת זאבים המשוטטת ברחבי הארץ, מחפשת קורבן שיטריף את חושיה ויצריה. ח"כ מיכאל בן-ארי, למשל, או ח"כ דוד רותם, שלעולם לא יידום קולם לנוכח מעשים הנראים להם כבלתי פטריוטיים. כאשר מדובר בערבים, כמובן.

שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, נפל להם לידיים כמו בהזמנה. בעת שירת "התקווה" בטקס הפרידה מנשיאת העליון דורית ביניש - שפתיו של השופט הערבי-נוצרי נותרו חתומות. הוא כיבד את ההמנון בעמידה זקופה, את המלים לא ביטא.

מה לעשות, נראה שקשה, בעצם בלתי אפשרי, לערבי לפזם את המילים "נפש יהודי הומייה". הוא לא יהודי, ואין לו סיבה להיות הומה. ולו היה מבטא את המלים הללו, אני כיהודי וישראלי הייתי נפגע, מכיוון שהייתי מבין שהוא אינו עושה זאת מתוך רצון חופשי. ואני לא רוצה שאנשים ינהגו בהמנון שלי בצביעות. בין שהם יהודים, בין ערבים, או מכל סוג שהוא. ואם ערבי שר "נפש יהודי הומייה" - זה אומר שמשהו לא בסדר איתנו, היהודים, בתחום חופש הביטוי וחירויות הפרט.

האצילות של ג'ובראן

לנוכח התנהגותם של אזובי הימין, שתיקתו של ג'ובראן, גם בעת שירת ההמנון וגם לאחר מכן, נראית אצילית ומכובדת. בכלל, אם הייתי יכול לקבוע מי יהיה ישראלי - דוד רותם ושכמותו או סלים ג'ובראן - הייתי מעניק ללא הרהור את הדרכון לג'ובראן על חשבון רותם ודומיו.

למה? כי אני רוצה שהישראלים יהיו קודם כל בני אדם. בכל יום של השנה אעדיף ערבי תרבותי ומתקדם על יהודי מתלהם ופרימיטיבי. כי בראש וראשונה חשוב האדם, ורק לאחר מכן, הרבה לאחר מכן - דתו או לאומיותו.

מה יש לנו מזה שאדם הוא יהודי ישראלי ששר את "התקווה" ומתפלל 15 פעמים ביממה - אם בשאר שעות היום הוא גונב כספי מדינה, למשל.

והנה, על-פי סולם הערכים של אזובי הימין, יהודי דתי שגנב או מעל, או רימה, או היכה או הקים מבנה בלתי חוקי - יהודי כזה ראוי שלא יועמד לדין, אפילו שיקבל פרס על כך. כי למה? הוא עושה דברים אלה בשליחות האלוהים? לעומת זאת, אם אדם כג'ובראן, ישר-דרך וטוב-שכל, אינו שר "נפש יהודי הומייה" אז - לפטר אותו מבית המשפט העליון!!! עכשיו!!! הרגע!!!! כדי שעל הכס המתפנה נוכל להושיב אחד מאזובינו, או לפחות מישהו ששר "התקווה", גם אם הוא פחות בקי במשפט מהשופט שאינו מזמר.

מכל מקום, שוב הוכיחו אזובי הימין את המופרכות של חלוקת בני אדם לימין ושמאל, יהודים וערבים. שוב הם הוכיחו שלהיות בן אדם קשה לפעמים הרבה יותר מאשר להיות יהודי קיצוני.

אני מקווה שג'ובראן יכהן עוד שנים רבות בבית המשפט העליון, לא משום שהוא ערבי או נוצרי או יהודי - אלא משום שהוא אדם ושופט טוב, טוב בהרבה מכמה שופטים, מכל המינים, ש"התקווה" שגורה בפיהם.