שריג הטיל קנסות ב-850 אלף ש' על איילון והכשרה ביטוח

איילון לא הציעה למבוטחי הרכב שלה את רשימת שמאי החוץ, בהתאם להנחיות האוצר ■ הכשרה ביטוח הפרה את תקנות ניוד כספי גמל וגם לא עמדה בהנחיות האוצר לגבי בירור תלונות הציבור מול הרגולטור

‎‎הפיקוח על הביטוח באוצר הטיל קנסות בגובה כ-850 אלף שקל על חברת הביטוח איילון, בניהול אמיל וינשל, ועל הכשרה ביטוח, בניהול עופר טרמצ'י. איילון לא הציעה למבוטחיה שהפעילו את ביטוחי הרכב שרכשו את רשימת שמאי החוץ, בהתאם להנחיות האוצר; הכשרה ביטוח הפרה את תקנות ניוד כספי גמל, וגם לא עמדה בהנחיות האוצר לגבי בירור תלונות הציבור מול הרגולטור.

באוצר דיווחו היום (ד') כי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, פרופ' עודד שריג, הטיל על הכשרה ביטוח קנסות בכ-470 אלף שקל. בעניין זה נמסר כי, "במספר מקרים של העברת כספים בין קופות גמל, הועברו כספי העמיתים באיחור לעומת הקבוע בתקנות. בנוסף, נמצא כי החברה פעלה בניגוד להוראות חוזר המפקח, המסדיר את אופן התנהלותם של הגופים המפוקחים באשר לטיפול בפניות ציבור שאותן מברר המפקח. החברה איחרה במתן מענה לפניות ציבור, ולא נתנה התייחסות מפורטת ומנומקת לטענות פונה או לבירורים הנוספים שנשלחו לחברה במסגרת בירור פניות הציבור, ובכלל זה לא צירפה את כל המסמכים הרלוונטיים לבירור הפנייה".

איילון ביטוח נקנסה בכ-370 אלף שקל "בעקבות ממצאי ביקורות בנושא אבטחת מידע וביקורת על יישום הוראות 'חוזר שמאות ביטוח רכב (רכוש וצד ג')' שנערכו בחברה. בביקורת אבטחת מידע נמצא כי החברה לא ביצעה פעולות בקרה ומניעה מספקות, לצמצום סיכוני אבטחת מידע. בנוסף, נמצאו ליקויים בתוכנית היערכות החברה לשעת חירום".

כמו כן, באוצר מציינים שאיילון נקנסה גם על ממצאי ביקורת על יישום הוראות "חוזר שמאות ביטוח רכב (רכוש וצד ג')", שבה "נחשפו ליקויים לגבי האופן שבו הפנתה החברה את מבוטחיה לקבלת שירותי שמאות. במקרים מסוימים החברה לא הציעה למבוטחיה את רשימת שמאי החוץ כנדרש, הפנתה מבוטח לשמאי שאינו מופיע ברשימת שמאי החוץ שלה, והעסיקה שמאי מרשימת שמאי החוץ שלה כיועץ לחברה, העסקה שעלולה לפגום באי תלותו בניגוד להוראות החוזר". ‏‎‎‏

תגובת איילון: "החברה מצרה מאוד כי ממצאים נקודתיים של 15 (חמש עשרה) שיחות טלפון למוקד הטלפוני של החברה, בזמן ממוקד, בהן פעלו המוקדנים, לכאורה, שלא במאת האחוזים על פי הוראות החוזר, הוו בסיס להטלת הקנס. מוקד החברה מטפל בכ-150,000 (מאה וחמישים אלף) שיחות טלפון ברבעון, ועל אף ההשקעה הרבה ומערכי אכיפת שרות וציות יכול וארעו מספר ליקויים במספר כה מצומצם".