בניזרי משתחרר מהכלא: "המדינה בחרה להאמין לעד מדינה שקרן"

יחד עם בניזרי משתחררים היום כ-600 אסירים נוספים, בהם השוטר שחר מזרחי שהרג גנב רכב ■ שב"ס החליט על השיחרור המינהלי נוכח הצפיפות בבתי הסוהר

‎‎שנתיים וחצי בדיוק לאחר שהחל בריצוי מאסרו, שוחרר הבוקר (ה') השר לשעבר מטעם ש"ס, שלמה בניזרי, מכלא מעשיהו. זאת, לאחר ששב"ס החליט לשחררו חודשיים מוקדם מהצפוי יחד עם 600 אסירים נוספים, נוכח הצפיפות בבתי הסוהר.

ביוני 2009 קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה על העונש שנגזר על בניזרי, בעקבות הרשעתו בלקיחת שוחד ושיבוש מהלכי משפט, והחמיר את עונשו ל-4 שנות מאסר וקנס של 250 אלף שקל.

לאחרונה החליטה ועדת השחרורים לנכות שליש מעונשו של בניזרי בשל התנהגות טובה.

עם צאתו מהכלא, הצהיר בניזרי כי "המדינה טעתה בכך שהכניסה אותי לכלא. מערכת המשפט בחרה להאמין לעד מדינה שקרן, במקום לשר ללא רבב שסייע רבות למדינת ישראל". ‏‎‎‏‏‏

עוד אמר בניזרי: "חיזקתי מאות אסירים בכלא ותמכתי בהם". בשבועות האחרונים, נזכיר, חלק בניזרי תא עם נשיא המדינה לשעבר, האנס המורשע משה קצב.

השחרור המוקדם - בעקבות צפיפות

שחרורו של שלמה בניזרי הוקדם, כאמור, בעקבת ההחלטה לשחרר בשחרור מינהלי כ-600 אסירים לנוכח מצוקת הצפיפות בבתי הכלא השונים בארץ.

במסגרת ההחלטה שוחררו אסירים שנותרו להם חודשי מאסר ספורים עד לסיום ריצוי עונשם, בהם השוטר שחר מזרחי שהורשע בהריגת פורץ רכב והיה צפוי להשתחרר סמוך למועד השחרור של בניזרי.