עו"ד וינרוט, סנגורו של נתן אשל: "הוא נסחף ועבר את הגבול"

‎‎בביה"ד המשמעתי של נציבות שירות המדינה התקיים דיון בבקשה לאשר את הסדר הטיעון שנחתם בין ראש הסגל לשעבר של רה"מ ליועמ"ש ■ ההסדר כולל את התפטרותו של אשל ונזיפה חמורה ■ אשל: "אין בלבי על אחד המתלוננים"

‎‎‏"המחיצה שהייתה צריכה להתקיים בין נתן אשל לעובדת ר' נסדקה; הוא נסחף ועבר את הגבול" - כך אמר הבוקר (ה') עו"ד יעקב וינרוט, סנגורו של נתן אשל, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדיון שהתקיים בבית הדין המשמעתי של נציבות שירות המדינה, בבקשה לאשר את הסדר הטיעון שנחתם בין אשל ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

בית הדין המשמעתי הודיע כי ייתן את החלטתו אם לאשר את הסדר הטיעון - הכולל את התפטרותו של אשל מתפקידו הציבורי ונזיפה חמורה - היום או בימים הקרובים.

‏לפני תחילת הדיון אמר אשל לתקשורת: "אין בלבי על אחד המתלוננים, ולא דיברתי עם אף אחד מהם". לשופטי בית הדין אמר אשל: "צר לי על כל מה שהיה, עברתי מצב קשה וזמנים קשים".

וינרוט, המייצג את אשל עם עורכות הדין רחל תורן ויעל דולב, אמר: "מדובר באדם בעל עבר מפואר, שנקרא לשירות הציבורי - והגיע. הוא לא חיפש מקום עבודה, ואין ספק בתרומתו החיובית במשך שנותיו.

‏‏"צריך לקרוא את הקובלנה; לא מדובר חלילה בהטרדה מינית, או במשהו על רקע מיני. מדובר באדם, שהחטא שלו מתחיל בכך שקשר קשר של קרבה יתרה כלפי ר'. תחילת הקשר הזה הוא רצון מבורך של הנאשם לסייע לר', מה שקרה במקרה הזה שאותה מחיצה שצריכה להתקיים בין שני אנשים, גם אם מדובר בסיוע תוך מתן חסות למישהו, נסדקה. נתינת החסות הייתה ארוכה מדי.

"איננו חולקים על כך שהייתה היסחפות, אבל צריך לזכור כי ביחסים שבין אדם לחברו, קו הגבול בין יחסים של נתינת חסות ליחסים אחרים - דק מאוד. הנאשם במקרה הזה עבר את הקו".

‏‏‎‎‏"כישלון חרוץ"

‏התובעת מטעם הנציבות, עו"ד איילה הוניגמן-ליפץ, אמרה כי "חומרת התיק נובעת לא רק מעצם המעשים שבהם הודה אשל, אלא גם מהעובדה שמדובר בנאשם ששימש בתפקיד בכיר ביותר בשירות המדינה. מי שעומד בראש הפירמידה, הציפייה ממנו היא להתנהג ללא רבב - ואשל כשל כישלון חרוץ.

‏‏"המעשים שבהם הורשע הנאשם כלפי ר' הינם מעשים של פגיעה בפרטיות במשך תקופה לא קצרה. לא ניתן לטעון כי מדובר באירוע נקודתי, יש גם פער גילים ופער דרגות גדול בין השניים.

"לא ניתן לטעון כי מדובר בעובד שמשרת שנים רבות. הנאשם שלפנינו נכנס אך זה מכבר לשירות הציבורי, וכבר בתחילת דרכו בשירות הציבורי כשל. הסדר הטיעון שגובש הולם את קו התובענה ומשרת את האינטרס הציבורי".

‎‎‏"מסר ערכי"

‏לפי הסדר הטיעון שנחתם לפני כשבועיים, אשל הודה כי פיתח וקיים "קשר של קירבה יתרה מצדו כלפי ר', בדרך שאינה ראויה ואינה מקובלת בין ממונה לכפיפה בשירות המדינה. דרך זו כללה פגיעה בר' ובצנעת הפרט שלה, על-ידי כניסה למחשב שלה שלא ברשותה, מסירת מידע אישי ופרטי הנוגע לר' לגורמים שונים בלשכת ראש הממשלה, בלי שהייתה לכך כל סיבה מקצועית או עניינית, וכן בדרך של צילומים לא מקובלים של ר' באירועים שונים".

‏‏ממשרד המשפטים נמסר כי "הסדר הטיעון מבטא קבלת אחריות על-ידי אשל למעשיו ומוביל לתוצאה ראויה, שהיא סיום עבודתו בשירות המדינה. כמו כן, מאפשר הסדר הטיעון סיום מהיר ויעיל של ההליך, תוך כיבוד רצונה של ר' שלא להיות מעורבת בהליך משפטי".

‏‏עוד נמסר ממשרד המשפטים כי "הרחקתו של אשל משירות המדינה וענישתו מהוות מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות מעין אלה שנחשפו בחקירה. בהתאם לרוח זו, עמד היועץ המשפטי לממשלה על כך שהעניין יובא בפני בית הדין למשמעת ויסתיים בהודאה והרשעה ובעונש של נזיפה חמורה".