רובינשטיין על ג'ובראן: "אין לדרוש מערבים לשיר את ההמנון"

שופט העליון אליקים רובינשטיין יצא להגנת עמיתו סלים ג'ובראן שלא שר את ההמנון בטקס ההשבעה של גרוניס: "ג'ובראן נאמן למדינה ומייצג אותה בכבוד ובהצלחה"

36 שעות לאחר פרוץ הסערה התקשורתית והפוליטית בעניין שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, שנמנע מלשיר את מילות ההמנון "התקווה" בטקס השבעתו של נשיא בית המשפט העליון החדש אשר גרוניס במשכן נשיאי ישראל, יוצא עמיתו לכס השיפוט, השופט אליקים רובינשטיין, להגנתו של ג'ובראן.

בכנס שהתקיים אמש (ד') אמר רובינשטיין כי "נגרמה פגיעה בלתי מוצדקת בשופט ג'ובראן בביקורת שנמתחה. אין לדרוש מן האזרחים הערבים לשיר מילים שאינן מדברות אל לבם ואינם משקפות את שורשיהם. גם לשכל הישר מקום במחוזותינו. כמובן, מי מתוכם שמצטרף לשירה תבוא עליו ברכה, אך יש להשאיר זאת להכרעה אישית".

לדברי רובינשטיין, "הנני נמנה עם המאמינים כי ההמנון הלאומי, 'התקווה', הוא המנון ראוי למדינת ישראל, המשקף את הכמיהה היהודית לציון ולהיות עם חופשי בארצנו, ואין מקום להחליפו. האזרחים הלא יהודים צריכים לכבד את ההמנון, לעמוד בעת היותו מושר, וכך נוהגים קצינים לא יהודים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר, המצדיעים כמקובל בעת שירת ההמנון".

בנימה אישית הוסיף השופט רובינשטיין כי "השופט ג'ובראן אינו זקוק למילה טובה ממני, אך מתוך חברות יומיומית במשך קרוב ל-8 שנים בעבודתנו המשותפת, אוכל להעיד על יושרתו כשופט ועל היותו אזרח נאמן של מדינת ישראל, המייצג את המדינה בכבוד ובהצלחה בחו"ל, וכן ירבו כמותו".