נרתם למאמצי החילוץ: ראש ממשלת יוון מוותר על שכרו

עיתון מקומי ביוון מדווח: פפדימוס החליט לוותר על שכרו בנסיון לתרום למאמצים לטיפול במשבר החוב ■ גם נשיא יוון החליט על מהלך דומה ■ מנהיגי אירופה יתכנסו היום לדון בחבילת הסיוע ליוון

ראש ממשלת יוון, לוקאס פפדימוס, הודיע היום שהוא מוותר על השכר שלו בנסיון לתרום למאמצים להפחת החוב הלאומי של המדינה מוכת החוב. בכך מצטרף פפדימוס לנשיא יוון שכבר החליט לוותר על השכר שלו. "זו הייתה החלטה אישית שלו ולא חשב שזה משהו שצריך לפרסם אותו", אמר גורם רשמי שסירב להזדהות לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP.

על פי דיווח בעיתון יווני מקומי פפדימוס חשף את העניין במהלך הביקור שלו בבריסל אתמול כהכנה לקראת פסגת מנהיגי האיחוד האירופי שתתקיים היום בבירה הבלגית, ובמסגרתה ידונו מנהיגי אירופה בסעיפי תוכנית החילוץ השנייה ליוון שאושרה לפני כשבועיים. "אפילו המקרובים שלו לא ידעו על זה", נאמר בדיווח.

אתמול, פרסם משרד האוצר היווני את רשימת המשתכרים הגבוהים ביותר במגזר הציבורי. ברשימה נכלל שמו של ראש הממשלה וממנה עולה ששכרו של פפדימוס עומד על מעל 5,000 אירו בחודש, שכן הרשימה כוללת את כל העובדים שמשתכרים מעל ל-5,000 אירו בחודש. ברשימה נכללים גם שרים בממשלה, חברי פרלמנט ונשיא המדינה.

ממשרדו של פפדימוס סירבו להתייחס לגובה שכרו של פפדימוס.