מצלמות המהירות: נסעת 92 קמ"ש ולא 90 - תקבל קנס?

צפו בתדרוך שקיימה היום משטרת ישראל על הפעלת מצלמות המהירות ■ "תפסנו החודש נהג חוצה רמזור במהירות של 179 קמ"ש" ■ "בחודש הפיילוט הופקו כ-1,250 דוחות אזהרה" ■ "המצלמות לא יהיו מסחטת כספים"

לאחר חודשים ארוכים של הכנות, משטרת התנועה חשפה היום (ה') את מרכז הבקרה והאכיפה של מצלמות המהירות החדשות שיחלו לפעול מיום ראשון הקרוב ברחבי הארץ.

בחודש האחרון ערכה משטרת התנועה פיילוט של מצלמות המהירות החדשות, במהלכו הופקו כ-1,000 דוחות אזהרה על עבירות מהירות וכ-250 דוחות אזהרה של מצלמות רמזור, שגם הן משמשות כמצלמות מהירות. כך, לדוגמה, נראה נהג נתפס כשהוא חוצה צומת במהירות של לא פחות מ-179 קמ"ש.

המשטרה אמנם חשפה לתקשורת את פרויקט המצלמות, אך היא עדיין שומרת על עמימות בכל הנוגע למהירות בהן יפיקו המצלמות קנסות. האם נהג שייתפס נוהג במהירות של 92 קמ"ש בקטע כביש בו מוגבלת מהירות הנסיעה ל-90 קמ"ש בלבד יקבל דוח? על זה לא קיבלנו תשובה.

"כל ניסיון לקחת את המערכת הזו ולהציג אותה כאיזו מערכת שאמורה להוסיף כסף או כמו שהיו כינויים של 'מסחטת כספים', מבחינתנו כמשטרת ישראל, כאגף התנועה, אין לה שום אחיזה במציאות", אמר ניצב ברונו שטיין, ראש אגף התנועה במשטרת ישראל. "שום גורם לא קבע לנו מכסה כזו או אחרת. מלם תים תקבל את הכסף עבור הפעלת המצלמה, ולא מעבר לכך".

צפו בווידיאו מתדרוך המשטרה היום ובדברים שיש לניצב שטיין לומר לנהגים, רגע לפני שהמצלמות מתחילות להפיק דוחות אמת.