ראחוי: יעד הגרעון של ספרד ל-2012 - 5.8% מהתמ"ג

ראש ממשלת ספרד הודיע כי יעד הגרעון של המדינה ל-2012 יחרוג מהיעד אותו הציבו מנהיגי האיחוד האירופי בפסגה בבריסל - 4.4%

בעוד בבריסל חתמו מנהיגי אירופה על אמנה תקציבית שקובעת את יעד הגרעון שממשלות צריכות לעמוד בו, ספרד כבר הפרה אותה: ראש ממשלת ספרד, מריאנו ראחוי, אמר היום (ו') כי יעד הגרעון של המדינה ל-2012 הוא 5.8% מהתמ"ג. זאת, לעומת היעד שהוסכם עליו בבריסל - 4.4%.

ראחוי אמר כי ספרד עדיין נמצאת בטווח אותו הציב האיחוד האירופי, שכן עד 2013 המדינה תקצץ את הגרעון ל-3%. "אני עומד מאחורי צעדי הצנע ומכוון לקיצוץ הגרעון מ-8.5% ל-5.8% - זה צנע רציני", אמר ראש ממשלת המדינה המתקשה לאחר הפסגה בבריסל.

הממשלה הספרדית אמורה להודיע היום על תוכנית ההוצאות שלה לשנה הקרובה, כולל 17 המחוזות האוטונומיים, זאת בנוסף לקיצוצים עליהם הודיעה בדצמבר בהיקף 15 מיליארד אירו.

"אני לא מתכוון לספר לראשי המדינות האחרות על נתון הגרעון שיכלל בתקציב שלנו. אני לא חייב לעשות זאת. זו החלטה ריבונית, ואני אספר למועצה האירופית באפריל", אמר ראחוי.

השבוע אמר שר האוצר הספרדי כי הגרעון ב-2011 עמד על 8.5% מהתמ"ג, וכתוצאה מכך על הממשלה לקצץ כ-44 מיליארד אירו על מנת להגיע לרמה שנקבעה על ידי האיחוד האירופי - 4.4%. זאת, לטענתו, יביא את המדינה למיתון קשה יותר.