הבורסה ננעלה בעליות; פריגו עלתה ב-3%, נייס הוסיפה 1%

מנהיגי האיחוד האירופי חתמו על האמנה הפיסקאלית ■ זיו סגל: "הכיוון הכללי הוא עדיין למטה, מהלך מתחת ל-1060 נקודות יחשב סימן דובי חמור"

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (א') בעליות שערים כאשר מחזור המסחר היה נמוך. הודעת סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה בסוף השבוע על הורדת דירוג האשראי של יוון לדרגה הנמוכה ביותר הקיימת בסולם של מודי'ס. מנגד, מנהיגי האיחוד האירופי חתמו שלשום על האמנה הפיסקאלית החדשה שתונהג במדינות האיחוד, מהלך התומך בשווקים. מחזור המסחר באחד-העם היה בשפל והסתכם בכ-350 מיליון שקל בלבד.

נתחיל, כמו תמיד, בזירה המקומית עם מדד ת"א 25 שנעל את יום המסחר האחרון של השבוע שעבר בעליות של 0.98% ונקבע על 1091.98 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל אומר שלמרות ההתאוששות הקלה שרשם המדד בשבוע האחרון, הכיוון הכללי הוא עדיין כלפי מטה.

זיו סגל: 1120 נקודות זהו הרף מעליו ניתן יהיה לציין חזרה למגמת עליה

"1,120 נקודות זהו הרף מעליו ניתן יהיה לציין חזרה למגמת עליה", כותב סגל בסקירה שלו. "כל עוד המדד נמצא מתחת לסף ה-1,100 נקודות, הגדרת המגמה של תל אביב 25 היא מגמת ירידה. מהלך מתחת ל-1,060 נקודות יחשב סימן דובי חמור או קריאת עידוד לשורטיסיטים".

בסקירה השבועית של אגוד על שוק ההון מציינים כלכלני הבנק כי ארה"ב היא היעד המועדף להשקעה. "אנו מותירים את הרכיב המנייתי בין 15% ל-36% מתיק ההשקעות, בהתאם לסיכון התיק", נכתב בסקירה. "העדפה קיימת להשקעה בחו"ל, בעיקר בארה"ב, בתמהיל של 60% חו"ל 40% ישראל". באגוד ממליצים למשקיעים להשקיע במניות גדולות ובינלאומיות המחלקות דיבידנדים ונהנות מתזרימי מזומנים יציבים. הסקטורים המועדפים עליהם הינם מזון, צריכה בסיסית, תעשייה וטכנולוגיה. בשוק הסחורות מעדיפים האנליסטים את הזהב וממליצים להקצות 5%-8% מתיק ההשקעות להשקעה בסחורות.

נעבור לאירופה, שם סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה בסוף השבוע שהיא מורידה את דירוג האשראי של יוון מרמה של Ca לרמה של C. במודי'ס טוענים שלמרות חבילת הסיוע שקיבלה המדינה מהאיחוד האירופי והעסקה להחלפת האג"ח עם המגזר הפרטי שתביא למחיקת כ-100 מיליארד דולר מהחוב היווני, המדינה צפויה לפשוט רגל.

במודי'ס מעריכים שהמדינה לא תצליח לגייס עוד כספים מהמגזר הפרטי כשהכסף מחבילת הסיוע ייגמר. בסוכנות הדירוג אומרים שהלכה למעשה יוון נמצאת במצב של חדלות פרעון, "יוון תבצע את פעולת החלפת האג"ח עם המגזר הפרטי כשהיא במצב של מצוקה, זה מבחינתנו אומר שהיא בחדלות פרעון", נכתב בדברי ההסבר של מודי'ס להחלטה.

המהלך של מודי'ס בא ימים אחרי מהלך דומה של חברת דירוג האשראי S&P, שהורידה ביום שני את דירוג האשראי של יוון לרמה של SD כלומר חדלות פרעון חלקית.

מנהיגי האיחוד האירופי חתמו על האמנה הפיסקאלית החדשה

עדיין באירופה, שלשום חתמו מנהיגי האיחוד האירופי על האמנה הפיסקאלית החדשה בסיום פסגה שנמשכה יומיים בבריסל בירת בלגיה. 25 מתוך 27 המדינות החברות באיחוד האירופי חתמו על האמנה החדשה, שתוביל לינטגרציה כלכלית ופוליטית טובה יותר, כשרק צ'כיה ואנגליה סירבו לחתום עליה. בשלב הבא יצטרכו המדינות להעביר את האמנה לדיון בפרלמנט בכל אחד ממדינות האיחוד על מנת לאשרו בצורה סופית.

אישור האמנה החדשה בפרלמנטים ברחבי אירופה לא צפוי להיתקל בקשיים מיוחדים למרות כוונת אירלנד לבצע משאל עם על מנת לאשר את האמנה, שכן הפעם יידרש אישור של 12 מתוך 17 המדינות החברות בגוש האירו על מנת לאמץ את האמנה.

אם תדחה אירלנד את האמנה, זה יציב אותה בקשיים לממן את חובותיה, שכן האמנה הפיסקלית החדשה מבקשת למנוע ממדינות שיתנגדו לה מלקבל הלוואות מקרן הייצוב הקבועה של גוש האירו (ESM). המצב עלול להסתבך עבור המדינה הקטנה, שכן אנליסטים מאמינים כי היא תזדקק לסיוע נוסף ב-2013.

בארצות הברית, ננעל שבוע המסחר ביום שישי בירידות שערים. מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה באצרות הברית שפורסם ביום חמישי ממשיך לספק קריאות מעודדות כשגם השבוע המדד רשם קריאה של 351 אלף תביעות חדשות, ובכך המשיך לרשום את הרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מזה 4 שנים בשלושת השבועות האחרונים.

פרוקוגניה מזנקת בעקבות מזכר הבנות בסין

ענקית הגנריקה הישראלית טבע הודיעה ביום שישי על השקה מסחרית בארצות הברית של תרופת הפרוגסטרון, הגרסה הגנרית של פרומטריום של חברת אבוט לבורטוריז. התרופה, המטפלת בבעיות בוסת לנשים, מגיעה כקפסולות של 100 ו-200 מ"ג, ועל פי טבע לתרופה יש היקף מכירות של כ-197 מיליון דולר בשנה בארה"ב.

עוד בקרב המניות הדואליות, מניות פריגו , נייס וגזית גלוב התקדמו עקב פערים חיוביים.

אבנר ודלק קידוחים , השותפות עם נובל אנרג'י האמריקנית בקידוחי "ים תטיס", "תמר" ו"לוויתן", דיווחו היום על דוח משאבים לקידוח "פינקלס 1", אחד ממאגרי הלווין של קידוח "ים תטיס" המתכלה, המספק היום את צרכי הגז של מדינת ישראל. על פי הדוח של NSAI, קיים במאגר גז בהיקף מוערך של כ-1.3 BCM, וכי נובל המליצה לבצע קידוח, וזאת על מנת "לגשר" על החוסר הצפוי בגז בין הידלדלות מאגר "ים תטיס" לתחילת הזרמת הגז מ"תמר" ב-2013

חברת כלל תעשיות מקבוצת אידיבי של נוחי דנקנר דיווחה ביום חמישי על תוצאותיה בשנת 2011. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב-322 מיליון שקל בהשוואה ל-282 מיליון שקל ברבעון הרביעי ב-2010. בשנת 2011 כולה רשמה החברה רווח של 585 מיליון שקל בהשוואה ל-410 מיליון שקל ב-2010.

הסכם חשוב לפרוקוגניה הנמצאת בשליטת צחי סולטן. החברה דיווחה הבוקר כי ביום חמישי ה-1 במרץ התקשרה במזכר הבנות מחייב עם חברת Cy-Tech הסינית לפיו הוענקה למפיץ הזכות הבלעדית להפיץ את הקיט האנליטי פרי פיתוחה של החברה בסין וטייוואן.

חברת מדיגוס הודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות להפצת מערכות SRS של החברה ביוון ובקפריסין, עם חברה יוונית אשר הינה יבואנית ומפיצה של מכשירים רפואיים מתקדמים במדינות אלה. בהתאם למזכר ההבנות, מדיגוס והמפיצה יפעלו על מנת לחתום על הסכם מלא ומחייב, לפיו, בין היתר תמונה המפיצה למפיצה הבלעדית של החברה ביוון ובקפריסין עבור מערכות SRS למשך תקופה של שלוש שנים, אשר ניתנת להארכה. המפיצה תתחייב להזמין מאת החברה לפחות כמויות מינימאליות, הנקובות במזכר ההבנות, של מערכות SRS וציוד נלווה, שתמורתן מסתכמת בסכום של כ-1 מיליון אירו בתקופה הראשונה של ההסכם בת שלוש שנים.

בעלי האג"ח של אמפל , להם חייבת החברה כ-870 מיליון שקל, השיבו אש ביום חמישי בתגובה למכתב ששלחה החברה לנציגויות האג"ח ביום שלישי השבוע. זאת, לאחר שהחברה הזהירה במכתבה כי התנגדותם של בעלי האג"ח להסדר החוב שהוצע להם, עלולה להסב "נזק רב" למשקיעים. לטענת בעלי האג"ח של אמפל - המחזיקה בכ-12.5% ממניות ספקית הגז המצרי ‏EMG, אשר שוויה צנח בשנה החולפת על רקע פיצוצי צינור הגז ממצרים - "מימן מפיל את כל הסיכונים על שכמם של הנושים".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]