מכרז ערוץ מורשת יוצא לדרך; ישדר כ-12 שעות ביממה

ההון העצמי של בעלי הערוץ יצטרך לעמוד על 24 מיליון שקל ■ שידורי הערוץ ימומנו ממכירה של משדרי פרסומת וחסות וממכירה של תוכניות וחלקי תוכניות

מכרז ערוץ מורשת יוצא לדרך. מועצת הכבלים והלוויין פרסמה היום (א') את המכרז למתן רישיון מיוחד למשדר ערוץ ייעודי למורשת ישראל.

על-פי תנאי המכרז, ההון העצמי של בעלי הערוץ יעמוד על 24 מיליון שקל, והמתמודדים יצטרכו להעמיד ערבות בגובה 300 אלף שקל להבטחת עמידתם בתנאי המכרז. הזוכה יעמיד ערבות בגובה 3 מיליון שקל לקיום תנאי הרישיון. כמו כן, שידורי הערוץ ימומנו ממכירת משדרי פרסומת ומשדרי חסות וממכירה של תוכניות וחלקי תוכניות.

"ערוץ מורשת, כמו גם ערוצים ייעודיים נוספים, הוא צורך חיוני במדינה רב-תרבותית כמו ישראל. הפעלתו של הערוץ תתרום לפלורליזם בחברה הישראלית ולגיוון התכנים על המסך, ותיתן ביטוי ראוי למורשת היהודית", אמר היום שר התקשורת משה כחלון.

שידורי הערוץ צפויים להקיף מגוון רחב של נושאים הקשורים למורשת ישראל, לדת היהודית, להיסטוריה, לתרבות ולמסורת של העם היהודי בתפוצות ובמדינת ישראל.

על-פי המכרז, בשידורי הערוץ תינתן במה לאמנים, ליוצרים וליצירה המקורית במדינת ישראל. כמו כן, הערוץ ישדר מגוון תכניות אקטואליה, תרבות, דרמה, תעודה ותוכניות רכש.

עוד עולה מהמכרז כי בשנתיים הראשונות ישדר הערוץ לא פחות מ-12 שעות רצופות ביממה, כאשר לפחות 4 מהן בשידור ראשוני. החל מהשנה השלישית ישדר הערוץ לפחות 18 שעות רצופות ביממה, לפחות 6 מהן בשידור ראשוני.

הערוץ יחויב לממן הפקה מקומית בשידור ראשוני. כך, בשנה הראשונה לשידורים הערוץ יתחייב להוציא לא פחות מ-3 מיליון שקל על יצירה מקורית; בשנה השנייה - סכום שלא יפחת מ-4 מיליון שקל; בשנה השלישית - לא פחות מ-5 מיליון שקל; והחל מהשנה הרביעית - סכום אשר לא יפחת מ-8 מיליון שקל. כמו כן, לפחות 10% מסך ההשקעה השנתית בהפקות מקומיות יופנו להפקות מסוגה מורכבת - דרמה או תעודה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", נורית דאבוש, לשעבר יו"ר מועצת הרשות השנייה, תשמש כיועצת למכרז ערוץ מורשת.

ל"גלובס" נודע כי בסוף השבוע שעבר בחרה ועדת ההתקשרויות של משרד התקשורת בעבור מועצת הכבלים והלוויין בראשותו של ניצן חן, בדאבוש כיועצת למכרז לערוץ הייעודי שעליו שוקדים בימים אלה במועצה.

כפי שפורסם בעבר ב"גלובס", על-פי ההערכות, יותר מקבוצה אחת תיגש למכרז, ובין היתר דובר על כוחות כמו קבוצת RGE וענני תקשורת שייקחו בו חלק, ואף עלתה האפשרות שמי מזכייניות הטלוויזיה המסחרית תשתתף בו.

בעבר כבר נערך מכרז לערוץ, אולם החברה שזכתה בו, הירש מדיה, החליטה בסופו של דבר לא לממש את הרישיון.

"יש לקוות כי הערוץ הייעודי למורשת ישראל ימלא חוסר תוכניתי המתקיים בימים אלה בטלוויזיה המסחרית והרב-ערוצית ויהווה חלופה תרבותית ראויה לתוכניות הריאליטי ולשלטון הרייטינג", אמר היום יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ניצן חן.

"התנאים שנכללו במכרז, ובייחוד בכל הקשור לאפיון הערוץ, השקעה בהפקות מקור והאפשרות להפצה באמצעות תחנת שידור ספרתית (D.T.T) - יש בהם כדי לשפר את הסיכוי שערוץ ייעודי למורשת ישראל קום יקום", הוסיף חן.