בקרוב בישראל: כל החידושים מתערוכת הסלולר בברצלונה

מה כן נזכה לראות כאן בעקבות תערוכת MWC המנומנמת? דגמים של נוקיה שמנסה להתאושש, עטי מגע שמנסים לעשות קאמבק בטאבלטים ובסלולריים, סמארטפונים סיניים שמנסים לחדור לשוק ודגמים פשוטים של סלולריים למבוגרים

תערוכת הסלולר MWC, שהתקיימה בשבוע שעבר בברצלונה, הציגה תעשייה שהתבגרה ומתקשה לספק חידושים כמו בעבר, לקהל שרגיל שכל הזמן שולפים לו שפן עם מסך מגע מהכובע. ההפתעה הכי גדולה בתערוכה לא הייתה סמארטפון חדש עם טכנולוגיה שלא שמענו עליה, אלא מזג האוויר החמים, לעומת הגשם שבדרך כלל יורד בימי התערוכה הזו.

כמעט כל ראשי תעשיית הסלולר הגיעו לאירוע הזה, כאשר יצרניות גדולות כמו סמסונג ומוטורולה החליטו לא לקיים מסיבות עיתונאים, כדי לא לחלוק את החשיפה של מוצרי הדגל שלהם עם עוד חברות. היצרניות מכוונות את השקות הסמארטפונים שלהן לזמן קרוב יותר לצאתו של האייפון 5 למדפי החנויות, במטרה להקדים מעט את אפל ולהציע מוצר מתקדם שיצליח לגרום לקונים להתפתות לרכוש אותו, לפני שיגיע האייפון וייקח את כל המכירות לעצמו.

המצב הזה, שהיצרניות שומרות את הקלפים החזקים שלהם בסוד ולא חושפות אותם בתערוכה, עוד עלול לגרום לכך שתערוכת MWC תהפוך לפחות רלוונטית בשנים הבאות, אם ענקיות הטכנולוגיה לא יתייחסו אליה כאל אירוע העולמי המרכזי בתחום.

דגמים חדשים

נוקיה: המצלמה היא בעיקר גימיק

Lumia 610: נוקיה, שעסוקה בניסיון לדחוף את שיתוף הפעולה שלה עם מיקרוסופט בתחום הטלפונים מבוססי מערכת ההפעלה ווינדוס 'פון, החליטה להשיק דגם חדש שעתיד להיות ברמת מחיר בינונית, Lumia 610, עם מסך בגודל 3.7 אינץ', מעבד במהירות בינונית של 800 מגה הרץ ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל.

808 PureView: מלבד זה, נוקיה החליטה להשיק את ה-808 PureView, מכשיר הפועל על מערכת ההפעלה הכושלת סימביאן. החברה הפינית תנסה לקדם את הסמארטפון הזה עם מצלמה בעלת חיישן עצום של 41 מגה פיקסל. במקרה הזה, מדובר בעיקר בגימיק, שלא ברור איך הוא יעזור למשתמש הפרטי.

סמסונג: עט מגע בטאבלט

גלקסי Note: סמסונג ניסתה לקדם בתערוכה את מכשיר הדגל שלה לתקופה הנוכחית גלקסי Note, שכבר יצא בארץ. מלבד זה היא השיקה טאבלט עם שם זהה, המצויד במסך מגע בגודל 10.1 אינץ' שעליו אפשר לכתוב בכתב יד באמצעות עט מגע.

Beam: בפעם המי יודע כמה הכריזה סמסונג בתערוכה על המכשיר החדש שלה Beam, שכולל טכנולוגיה המאפשרת להקרין סרטים ותמונות על הקיר. הרעיון נשמע מלהיב, אבל החברה לא מצליחה לדחוף את המוצר הזה במשך שנים.

Huawei: דק וסיני

חברת Huawei הסינית, פחות מוכרת בשוק הישראלי, כאשר היא פונה לצרכנים בעיקר עם סמארטפונים בסיסיים. עכשיו החברה רוצה להתמודד גם עם יצרניות הסמארטפונים הגדולות כמו אפל, סמסונג ומוטורולה.

Ascend P1S: החברה הציגה בתערוכה את אחד המכשירים הדקיקים בשוק, Ascend P1S, המגיע בעובי של 6.7 מ"מ. לשם השוואה, הרייזר הדקיק של מוטורולה שנמכר כבר תקופה בארץ, מגיע בעובי של 7.1 מ"מ. בניגוד להרבה טלפונים אחרים של החברה, הדגם הזה לא נותן תחושה של מוצר זול, יש לו מסך בגודל 4.3 אינץ' באיכות טובה, שגם אמור להיות עמיד מפני שריטות.

פנסוניק: היפנים חוזרים

Eluga: חברת היפנית לא התמקדה עד עכשיו בשוק האירופאי והאמריקאי בשיווק של סמארטפונים. גם לפנסוניק יש דגם דק בעובי של 7.8 מ"מ - Eluga. למרות דקיקותו של המכשיר ולמרות שהוא ממש לא נראה כמו טלפון ממוגן, הוא עמיד מפני נזקי מים, יש לו מסך בגודל 4.3 אינץ' והוא מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד מבית גוגל.

חידושים טכנולוגיים

4 ליבות: למי שמבין

MWC הוכיחה בעיקר שקשה להביא היום חידושים מרגשים מאוד. היצרניות עסקו בלחשוף סמארטפונים עם מעבדי ארבע ליבות במקום ליבה כפולה. לרוב הציבור זה כנראה לא יגיד שום דבר.

עטי מגע: יצליחו לחזור?

תחום עטי המגע, שכיכב בשנות התשעים אצל חברת פאלם פיילוט, היה נקודה בולטת בתערוכה לא רק בגלקסי Note של סמסונג. גם LG הציגה מכשיר תומך - אופטימוס Vu, המגיע עם מסך בגודל 5 אינץ'.

שירותי תוכן: תחליף לטכנולוגיה

בחברות שלא הצליחו למצוא חידושים טכנולוגיים להשיק, ניסו לדחוף שירותי תוכן. בסוני, למשל, הסבירו כיצד שירותי התוכן שלהם לסרטים ומוזיקה יפעלו על מכשירי סדרת האקספריה שלהם. ב-HTC התמקדו בשיפורים של הממשק שלהם Sense.

דגמים למבוגרים: יותר ידידותיים

אחת הקטגוריות שמתפתחות מדי שנה בתערוכה היא הטלפונים למבוגרים. שלוש חברות הציגו מכשירים שיתאימו גם לקהל בגיל הזהב, שלא מחפש מוצרים מסובכים או כאלו שלא הותאמו במיוחד בשבילו.

בין החברות היו Emporia המתמחה בטלפונים פשוטים למבוגרים, אלקטל וגם doro. החברה השלישית הציגה טלפון PhoneEasy 740 הבנוי בצורת סליידר עם מקשים נוחים וממשק בעל אייקונים גדולים המבוסס על אנדרואיד. מעבר לזה, הטלפון יודע לעבוד עם מכשירי שמיעה באוזן.

מערכת הפעלה אחת: פשוט וקל

תערוכת הסלולר סימנה גם את ההתכנסות של מערכת הפעלה אחת למגוון שלם של קטגוריות. מיקרוסופט השיקה לצד התערוכה במסיבת עיתונאים שלה את הגרסה הניסיונית (בטא) לחלונות 8. מערכת ההפעלה הזו תפעל גם על מחשבים אישיים וגם על טאבלטים, כאשר בהמשך השנה, היא אמורה לחשוף את ווינדוס פון 8 - מערכת ההפעלה שלה לסלולריים, מה שייצור אחידות לצרכן, המשתמש במוצרים של מיקרוסופט.

גם בגוגל מתרחש דבר דומה. החברה השיקה לא מזמן את מערכת ההפעלה שלה אנדרואיד 4 (אייס קרים סנדוויץ'). בתערוכה ניתן היה לראות יותר ויותר טאבלטים וסמארטפונים שיגיעו עם גרסה 4 ויאפשרו לצרכן אחידות במוצרים בהם הוא משתמש.

הכותב היה אורח חברת סאני, יבואנית סמסונג מובייל