פז תספק חשמל למפעל מיקרון בהסכם בכ-75 מיליון דולר

מדובר בהארכת הסכם קיים ב-5 שנים נוספות עד שנת 2019 ■ החל מיולי 2009 מספקת פז למיקרון 24 מגה וואט לשעה בהיקף של 75 מיליון דולר ל-5 שנים

פז תספק חשמל למפעל מיקרון בקריית גת בהסכם שהיקפו כ-75 מיליון דולר. מדובר בהארכת הסכם קיים בחמש שנים נוספות עד שנת 2019.

החל מיולי 2009 מספקת פז למיקרון 24 מגה וואט לשעה בהיקף של 75 מיליון דולר לחמש שנים. על פי ההסכם תספק פז חשמל מתחנת הכוח הפרטית שבאשדוד למפעל Fab12 של מיקרון בקרית גת לחמש שנים נוספות, עד 2019.

פז נבחרה על ידי חברת מיקרון כחלופה המועדפת לאספקת חשמל על פני מיזמים מתחרים קיימים לייצור חשמל באזור התעשייה קרית גת. רכישת החשמל מפז תסב למיקרון חסכון משמעותי בהוצאות החשמל.

תחנת הכוח שהקימה פז בשטח בית הזיקוק באשדוד בשיטת קוגנרציה משלבת ייצור חשמל וקיטור וכוללת טורבינה לייצור חשמל בהיקף של כ- 43 MWh ודוד קיטור בהיקף יצור של עד 90 טון לשעה. התחנה, שהחלה לפעול במהלך 2009, פועלת באמצעות גז טבעי.

פז בונה בימים אלו תחנת כוח נוספת בשטח בית הזיקוק באשדוד בהיקף ייצור של 60MWh ודוד קיטור בהיקף ייצור של עד 90 טון לשעה. התחנה תפעל באמצעות גז טבעי עם גיבוי להפעלה באמצעות דס"ל.

יונה פוגל, מנכ"ל קבוצת פז: "אנחנו גאים להיות ממובילי ייצור החשמל הפרטי בישראל הארכת ההסכם היא הבעת אמון בכושר הייצור ואמינות האספקה של פז. חשוב להדגיש כי תחנת הכוח פועלת בגז טבעי ותורמת לשיפור איכות האוויר באשדוד ובסביבתה. במהלך 2012 תחל לפעול בבז"א תחנת כוח נוספת שתתרום 12 מיליון דולר בשנה לרווח הגולמי".

יונתן ונד, מנכ"ל מיקרון ישראל, אמר: "חוזה ארוך טווח זה מוכיח כי כשנה וחצי לאחר כניסתה של מיקרון לישראל, החברה יציבה וממשיכה להתפתח כחברה מובילה בשוק השבבים העולמי. כמו כן החוזה מהווה מימוש לחזונה של החברה בתחום איכות הסביבה על פיו שואפת החברה לצמצום טביעת הרגל הסביבתית זאת על ידי הפחתת פליטת גזי החממה לסביבה".