מחירי הנפט עולים? צפו ב-5 מניות אנרגיה וזהב מומלצות

אנליסטים רבים טוענים כי התיקון בשווקים קרב ובא ומעריכים כי מחירי האנרגיה ימשיכו לעלות, לכן זה הזמן להפנות חלק מהמשאבים לזהב או לזהב השחור ■ המניות המומלצות: אקסון מובייל, Barrick Gold, Chevron

בעוד המשקיעים הזרים בורחים מבורסת ת"א ואנליסטים שונים ממליצים להעניק משקל יתר למניות זרות בתיק ההשקעות, ולאחר שהמדדים המרכזיים בוול סטריט הגיעו לשיאים חדשים שלא נראו במשך שנים, כעת אנליסטים רבים טוענים כי המתיחות במזרח התיכון שעלולה לגלוש למלחמה כוללת, ומשבר החוב האירופי המאיים, התיקון בשווקים קרב ובא ולכן זה הזמן להפנות חלק מהמשאבים לזהב, לנפט או לשלב את שניהם ביחד בתיק ההשקעות.

כך למשל, פרנק ביירט, אנליסט הכותב גם בבלוג הכלכלי הפופלרי "The Street" טוען כי ככל שהחוסר ודאות בשווקים מתגבר והמתיחות בזירה הבינלאומית עולה לגבהים חדשים, הזהב והזהב השחור צפויים להרקיע שחקים, ולכן ממליץ על מניות האנרגיה והזהב הן כהשקעה מניבה תשואות והן כאמצעי שיגדר את תיק ההשקעות ויגן עליו במקרה של קריסה בשווקים ואינפלציה גבוהה.

"לדעתי דווקא השקעה בנפט ובחברות האנרגיה היא טובה יותר לעתיד הקרוב מאשר השקעה בזהב, זאת משום שחרם הנפט שהטילו מדינות גוש האירו אמור להיכנס לתוקף בקרוב, כמו גם שהמתיחות בין איראן למדינות המערב, לדעתי, צפויה להתגבר וללחוץ את מחיר הנפט כלפי מעלה", אומר ליאו לארקין מסוכנות S&P. "יחד עם זאת, כדאי להשקיע גם בזהב כאמצעי הגנה, שכן אני צופה שהוא יאמיר למחיר של 1,900 דולר לאונקייה לכל היותר עד סוף השנה".

ביירט מציין מספר מניות אנרגיה וזהב שלדעתו יציגו תשואה דו ספרתית, במידה והתרחישים לגבי הזהב השחור יתממשו בתקופה הקרובה. בין המניות הממולצות, הוליפרונטיר, באריק-גולד, אקסון מובייל, שברון וקונקופיליפס.

HollyFrontier - בגלל מאגרי הנפט והגז שברשותה

חברת האנרגיה הוליפרונטיר, היא ספקית נפט וגז הפועלת בעיקר בשוק האמריקני וברשותה 5 בתי זיקוק גדולים. שווי השוק שלה עומד על 7 מיליארד דולר והיא מחזיקה גם ב-0.33% מהמניות של ענקית האנרגיה Holly Energy Partners. "מתחילת השנה זינקה מניית החברה ב-40% ו-6 אנליסטים העניקו לה המלצת 'קניה'", אומר ביירט.

אקסון מובייל - שווי שוק ענק והמלצות חיוביות

ענקית הנפט והגז אקסון מובייל, היא חברה בינלאומית שגם מפיקה נפט וגז בכל רחבי העולם וגם מחזיקה בבתי זיקוק ותחנות דלק בארה"ב. נכון להיום לחברה קיימים אתרי קידוח ב-36 אתרים שונים ברחבי העולם ושווי השוק העצום שלה נושק לרמה של 409 מיליארד דולר. מתחילת השנה עלתה מניית החברה רק ב-2.6% אך יותר מ-9 אנליסטים העניקו לה המלצות של "קנייה" ו-"החזק".

Barrick Gold - פרמיה של 60%

חברת באריק (סימול:ABX) היא יצרנית הזהב הגדולה בעולם ושווי השוק שלה מגיע ל-48 מיליארד דולר. מתחילת השנה עלתה מניית החברה ב-5.8% אך התשואה הממוצעת שלה ב-3 שנים האחרונות עומדת על 18% ויותר מ-10 אנליסטים שונים העניקו לה המלצת "קנייה חזקה", כאשר מחיר היעד שהם נוקבים עבור המניה מגיע ל-77 דולר, קרי פרמיה של 60%.

Chevron- שווי שוק ענק והמלצות "קניה"

שברון, ענקית האנרגיה השנייה בגודלה בארה"ב לאחר אקסון מובייל, היא בעלת מתקני קידוח והפקת נפט בכל העולם ומחזיקה גם בתחנות דלק בארה"ב. שווי השוק שלה הוא 217 מיליארד דולר ומנייתה זינקה מתחילת השנה ב-3.3%, אך התשואה הממוצעת שלה ל-3 שנים עומדת על 25% לשנה. מניית החברה זכתה השנה להמלצות "קניה" מ-13 אנליסטים שונים, ועוד כ-2 אנליסטים העניקו לה "קניה חזקה".

Randgold Resources

לחברת כריית הזהב ראנגולד (סימול: GOLD) קיימים מכרות זהב עצומים במזרח ומערב אפריקה ושווי השוק שלה עלה השנה לרמה של 10.6 מיליארד דולר. מתחילת השנה זינקה מניית החברה ב-12.6% וכ-5 אנליסטים מעניקים לה המלצת "קניה" ומחיר יעד של 140 דולר למניה - פרמיה של 20% על מחיר השוק.