היום: הנשיא פרס יחל ביקור היסטורי בעמק הסיליקון

מדובר בביקור הראשון של אישיות ישראלית בדרגת נשיא או ראש ממשלה במפרץ סן פרנסיסקו, מאז ביקורה של גולדה מאיר ■ מחר צפוי פרס להשיק את עמוד הפייסבוק הרשמי שלו, ביחד עם מארק צוקרברג

לאחר שנאם בוועידת איפא"ק בוושינגטון, יגיע היום (ב') נשיא המדינה שמעון פרס לביקור היסטורי בעמק הסיליקון לפגישות עבודה ואירועים עם גורמים בכירים בתעשיית ההיי טק העולמית על מנת לחזק את מעמדה של ישראל כיעד מועדף למרכזי מחקר ופיתוח וכיעד אסטרטגי להשקעות סטארט-אפ. מדובר בביקור הראשון של אישיות ישראלית בדרגת נשיא או ראש ממשלה באזור מפרץ סן פרנסיסקו שבקליפורניה, מאז ביקורה ההיסטורי של גולדה מאיר באזור.

פגישתו הראשונה של פרס באזור תכלול סיור במעבדות חברת IBM ופגישה עם ראשי החברה. בהמשך, צפוי פרס בין היתר להיוועד עם נשיא ומייסד סיסקו, ג'ון ציימברס, עם מנכ"ל HP מג וויטמן ונשיאת אורקל - צפרה כץ, הנחשבת לאחד האוהדות הגדולות של ישראל בזירת היזמות והטכנולוגיה המקומית.

ביום שלישי צפוי פרס להשיק את עמוד הפייסבוק הרשמי שלו, ביחד עם מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, ולאחר מכן לקיים ראיון מיוחד עם גולשים מכל העולם מאולפני פייסבוק בהנחיית שריל סנדברג, נשיאת החטיבה התפעולית של פייסבוק וסגנית-נשיא גוגל לשעבר. מספר ארגונים ערבים כבר החלו להפיץ בימים האחרונים הודעות הקוראות לגולשים מהעולם הערבי להתחבר לראיון הצפוי ו'לאתגר' את הנשיא הישראלי בשאלות נוקבות הנוגעות לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

עוד צפוי הנשיא לפגוש לארוחת צהרים ביום ג' כמה מראשי קרנות הון סיכון מהגדולות בעולם ובהן סקויה, אקסל ו-גריילוק. בהמשך צפוי פרס להופיע בכנס טכנלוגי בסן פרנסיסקו וכן להיפגש עם חברי הקהילה היהודית.

התקשורת האמריקנית עושה "לייק"

ביקורו של הנשיא פרס מתקיים במועד בו ישראל זוכה לסיקור נרחב בתקשורת האמריקנית סביב הספקולציות באשר לתקיפה אפשרית על מתקני הגרעין של איראן. הביקור של הנשיא הישראלי, עושה רושם, נועד במידה רבה לנסות ולשנות את הכיסוי התקשורתי באזור ולהציג את ישראל כמוקד בינלאומי של חדשנות ויזמות ולעודד השקעות בארץ.

הדימוי של ישראל בעמק הסיליקון, יש לציין, חיובי באופן משמעותי ביחס לאזורים אחרים בארה"ב ונסמך במידה רבה על התדמית של ישראל כ"סטארט-אפ ניישן" (אומת ההזנק), כשמו של ספר רב-מכר שהפך לפופולרי במיוחד בקרב יזמים באזור ומנתח את ההצלחה של יזמים ישראלים, יוצאי צה"ל, בעמק הסיליקון ובזירת היזמות.

הביקור מעורר התעניינות תקשורתית די מרשימה בארה"ב: הודעת בית הנשיא כי השקת עמוד הפייסבוק של פרס תיערך בנוכחות מארק צוקרברג עצמו הצליחה לעורר עיתונאי טכנולוגיה רבים הנרגשים לקראת כל אפשרות להחליף מילה עם מייסד האתר אשר נזהר מלהתראיין בשבועות האחרונים בשל ההנפקה הצפוייה של החברה. עד כה, זכה ביקורו של פרס לסיקור אוהד למדי בעיתונות המקומית בקליפורניה שמציגה את חזונו של הנשיא לפיתוח "עמק סיליקון שני" בנגב וכן את היוזמות של מרכז פרס לשלום לחבר בין יזמים ישראלים וערבים כגשר ליצירת דיאלוג על בסיס יזמות וטכנולוגיה.