אמפל מזהירה: ייתכן ולא נשלם מחר הריבית לבעלי סדרה ג'

באם הסדר החובות עם בעלי האג"ח של אמפל מסדרה ב', עליו הצביעו הנושים ב-4 במארס, לא יאושר - החברה עלולה שלא לשלם מחר את תשלומי האג"ח למחזיקי סדרה ג'

באם הסדר החובות עם בעלי האג"ח של אמפל מסדרה ב' לא יאושר, עלולה החברה לדחות את תשלומי האג"ח למחזיקי סדרה ג' - וזאת עד לאור בחינת אי-מימושו של ההסדר והשפעתו על יתרת המזומנים של החברה. כך הודיעה אמפל, החברה בשליטתו של יוסי מימן, הלילה (ג') לבורסה בת"א.

אמפל אמורה לשלם מחר (רביעי) תשלומי קרן וריבית לבעלי סדרה ג', כאשר הודיעה זה מכבר - עם ההכרזה על המגעים להסדר חוב עם נושיה - כי תעביר לבעלי האג"ח שלה רק את תשלומי הריבית, עד שתתקבלנה החלטות בדבר קיומו או אי-קיומו של הסדר עם כלל הנושים. באם ההסדר לא יואשר - מודיעה החברה כי לא תעביר את תשלומי הריבית, כפי שהתחייבה בפברואר השנה.

מחזיקי אג"ח ג' לא נותרו אדישים והם דורשים לזמן אסיפת אג"ח שבה יועלו הצעות לפירעון מיידי, פירוק החברה וחקירת נושאי משרה ובעל השליטה. עו"ד עופר שפירא, המייצג אותם מסר כי "מימן ואמפל הפרו בצורה גסה את שטרי הנאמנות. אצל אמפל הציבור תמיד מפסיד ומימן תמיד מרוויח".‏

אמפל הוכרזה רשמית כחדלת פירעון, כאשר בחודש שעבר כבר נמנעה החברה מתשלום של כ-130 מיליון שקל לסדרה ב' (פירעון של 25% מהקרן) ושילמה להם רק את הריבית החצי-שנתית (3.3%) שהסתכמה ב-15 מיליון שקל - ונכנסה למו"מ להסדר חוב עמם. בעלי סדרה ב' הצביעו ב-4 במארס על מתווה ההסדר הוצע להם על ידי אמפל, אולם מהחברה נמסר כי תוצאות ההצבעה עדיין לא נתקבלו - ולפיכך, לא ברור אם ההסדר התקבל על-ידם, או לא.

אמפל נמצאה במגעים עם מחזיקי האג"ח במטרה להגיע להסדר חוב, על רקע חובות של 870 מיליון שקל לבעלי הסדרות השונות. אמפל נקלעה לקשיים לאור החזקויתיה בכ-12.5% ממניות EMG, שהקימה את צינור הגז ממצרים לישראל, שפוצץ מספר פעמים בשנה החולפת (כולל פיצוץ נוסף אתמול) ופגע קשות בתוצאות הכספיות.

וההסדר עצמו? בתחילת חודש פברואר הציע יוסי מימן, בעל השליטה באמפל, למחזיקי האג"ח תשלום מותנה של 100 מיליון שקל בגין החזקותיו האישיות (8.1%) ב-EMG, בתמורה לדחיית פירעון קרן האג"ח בשנתיים, אשר תשולם אז במלואה.

עוד במסגרת ההסדר, הציע מימן לעבוד ללא שכר בשנתיים הקרובות, לאחר שב-6 השנים האחרונות משכו מימן ויד ימינו בחברה, סמנכ"לית הכספים, אירית אילוז, שכר בעלות של כ-80 מיליון שקל. כמו כן, ל"גלובס" נודע כילפני מספר שבועות פוטרו עשרות עובדים באמפל ובחברה האם-שלה, מרחב, במסגרת קיצוץ רוחבי שעליו הורה מימן.

כיום מדורג החוב של אמפל ברמה של B3, המוגדר כ"חוב בעל מאפיינים ספקולטיביים הכרוך בסיכון אשראי גבוה"; זאת לאחר שבחודש שעבר הורידה מידרוג את דירוג האשראי של החברה בשלוש דרגות. "הדירוג הנוכחי משקף אירוע של כשל פירעון. הותרת אופק הדירוג השלילי משקפת אפשרות לשיעורי הפסד גבוהים יותר", כתבו בחברת הדירוג.