ההמלצות החמות: 5 מניות דיבידנד שוורן באפט קנה

האתר הכלכלי Stockpick ממליץ היום על 5 מניות דיבידנד הנמצאות בפרוטפוליו של האורקל מאומהה, וורן באפט ■ מבין מניות הדיבידנד שבאפט מחזיק ניתן לציין את IBM, מודי'ס וולס פארגו

לאחר שכלכלנים ואנליטסים רבים טענו כי קיימים סיכונים רבים העלולים להשפיע על הכלכלה הגלובלית ולהביא לירידות בשווקים, משקיעים רבים "היושבים על הגדר" בוררים היטב את הנכסים והמניות שבהם הם מתכוונים להשקיע. האתר הכלכלי Stockpick שבוחן מדי פעם את תיקי ההשקעות של המשקיעים הגדולים, כמו ג'ון פולסון וג'ורג' סורוס, בא לעזרת המשקיעים וממליץ היום (ב') על 5 מניות דיבידנד הנמצאות בפרוטפוליו של "האורקל מאומהה", וורן באפט.

הניתוח שביצע האתר על המניות של וורן באפט, מתבסס על הדוחות שהגישה חברת ההחזקות שבבעלותו, ברקשייר האתוואי , לרשות לניירות ערך האמריקנית (SEC) ונכונים לסוף שנת 2011. כמו כן, Stockpick מציינים כי כל מנייה שהם ניתחו שווה ל-1% מתיק ההשקעות של באפט ומניבים לו תשואה מינימלית שנתית של לפחות 2%.

IBM- בגלל הדיבידנד הגדול והסנטימנט החיובי

ענקית המחשבים IBM מניבה תשואה שנתית ממוצעת של 1.5%, נכון להיום, ומחלקת דיבידנד של 75 סנט למניה. כמו כן המנייה היא ההחזקה השניה בהיקפה בתיק ההשקעות של באפט, ומרכיבה כ-17.8% מהפרוטפוליו שלו. במכתב למשקיעים שלו באפט ציין כי בכוונתו לרכוש עוד כ-6.6 מיליון מניות של IBM "בשל הסנטימנט החיובי שלה" , ובכך להגדיל את הפוזציה שלו במניה לרמה של 63.9 מיליון מניות.

IBM היא חברה בינאלומית המספקת פתרונות מחשוב, כאשר שווי השוק שלה נסק השנה ל-233 מיליארד דולר ונסחרת במכפיל רווח אטרקטיבי של 15.1. מתוך 23 אנליסטים המכסים את ההחברה כ-13 מהם מעניקים לה המלצת "קנייה" ועוד כ-10 מעניקים לה המלצת "החזק".

מודי'ס - המלצות קניה ומכפיל רווח אטרקטיבי

מודי'ס היא חברה כלכלית המבצעת ניתוחים כלכליים ומעניקה דירוג אשראי לחברות ומדינות . כמו כן היא עורכת מחקרים ומספקת כלים אנליטים המסייעים למשקיעים ולגופים הפיננסים.

החברה מחלקת דיבידנד של 16 סנט למניה ומניבה תשואה של 1.6%. ברבעון האחרון של 2011 באפט רכש עוד 28.4 מיליון מניות של מודי'ס והגדיל את הפוזיציה שלו במניה לרמה של 1.5% מסך תיק ההשקעות שלו. בנוסף, המניה נסחרת במכפיל רווח של 15.6 ושווי השוק שלה מגיע ל-8.6 מיליארד דולר. מתוך ארבעה אנליסטים המסקרים אותה כ-2 העניקו לה המלצת "קניה" והשתיים האחרים העניקו לה המלצת "החזק".

וולס פארגו - מניית הבנקים האהובה על באפט

וולס פארגו הוא בנק המספק שירותים פיננסים במגוון תחומים, כמו למשל משכנתאות, סחר והשקעות. שווי השוק שלה עלה השנה לרמה של 149.2 מיליארד דולר ונכפלת במפכיל רווח של 10.7. בנוסף, החברה מחלקת דיבידנד של 12 סנט למניה, ומתוך 23 אנליסטים המסקרים את המניה כ-19 מהם מעניקים לה המלצת "קניה".

וולס פארגו מרכיבה 16% מתיק ההשקעות של באפט והיא ההחזקה השלישית בהיקפה. ברבעון האחרון באפט רכש עוד 22.3 מיליון מניות של הבנק, זאת בהתאם להצהרות שלו בעבר כי לדעתו הבנק נסחר בפרמיה של יותר מ-40%. בנוסף לכך, ניתן לציין כי גם ג'ורג' סורוס מחזיק בהיקפים גבוהים בפרוטפוליו שלו את מניית הבנק החביבה.

הוושינגטון פוסט

הוושינגטון פוסט היא חברת מדיה המחזיקה באחד העיתונים הפופלרים והנפוצים בארה"ב ומספקת גם מוצרים חינוכיים שונים. החברה מחלקת דיבידנד של 2.45 דולר למניה על תשואה רבעונית של 2.5%, ושווי השוק שלה הוא 3.1 מיליארד דולר ומכפיל רווח של 24.7. גם בחברה זו באפט הגדיל את החזקותיו כשרכש עוד 1.7 מיליון מניות.

וול מארט - מניה יציבה עם דיבידנד גדול

ענקית הקמעונאות האמריקנית, וול מארט מפעילה מאות סניפים של סופרים ענקיים המעניקים לה שווי שוק של 201 מיליארד דולר. החברה נסחרת עם מכפיל רווח של 13 ומחלקת דיבידנד של 36.5 סנט למניה על תשואה רבעונית ממוצעת של 2.5%. מתוך 23 אנליסטים המסקרים את המניה 13 העניקו לה המלצת "קניה"

באפט רכש ברבעון האחרון של 2011 עוד 39 מיליון מניות שהגדילו את ההחזקה שלו בחברה לכדי 3.5% מסך תיק ההשקעות שלו.

מניות נוספות הנמצאות בתיק ההשקעות של באפט הם קוקה-קולה, קראפט, פרוקטור אנד גמבל וג'ונסון אנד ג'ונסון, שביחד הניבו לברקשייר התאווי שבבעלותו רווחים של מאות מיליארדי דולרים והכניסו את באפט לרשימה היוקרתית של עשירי העולם.