"תפרוץ מלחמה עם איראן, והמזה"ת יעלה בלהבות; ברננקי ידפיס דולרים כי לארה"ב אין כסף למלחמה; חוששים מהתנודתיות? שמרו הכסף מתחת למיטה"

גורו ההשקעות מארק פאבר בראיון שחור לרויטרס: המזרח התיכון בדרך למלחמה ■ הוא ממליץ להיצמד למתכות ומניות כי "מלחמות לא הורסות תאגידים"

מנהל ההשקעות מארק פאבר יוצא היום (ג') בתחזית מרה במיוחד למזרח התיכון וצופה כי "המזרח התיכון יעלה בלהבות" בשל תקיפה אמריקנית או ישראלית באיראן.

בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס, אשר פורסם בכלי תקשורת שונים בחו"ל, אמר פאבר כי "הסיכון הפוליטי במזרח התיכון עלה באופן משמעותי כאשר תקיפה באיראן מצד ישראל או ארה"ב היא כמעט בלתי נמנעת; במציאות כזו אפשר למצוא חוף מבטחים בשוק המתכות ובשוק המניות".

פאבר טוען כי בעת מלחמה, לבן ברננקי, יו"ר הפדרל ריזרב, לא תהיה ברירה אלא להדפיס יותר כסף כיוון שלארה"ב "אין כסף לממן מלחמה". זו הסיבה שהוא ממליץ למשקיעים להיצמד למניות ומתכות, כאשר הוא מדגיש כי "המלחמות הגדולות לא הרסו תאגידים, הם בדרך כלל שרדו את המלחמות".

פאבר התייחס לפגישת אובמה-נתניהו מאתמול ואמר כי "ראש ממשלת ישראל לא הראה בפגישה אף לא סימן אחד לנסיגה מעמדתו כי יש לנקוט בפעולה צבאית מול איראן".

פאבר צופה תנודתיות גבוהה מאוד בשווקים בתקופה הקרובה וממליץ למשקיעים: "מי שלא יכול לחיות עם תנודתיות שישאיר את הכסף מתחת למיטה".