היצוא התעשייתי ממשיך ליפול: ירד 13% מאז הרבעון השני

בחודשים דצמבר-ינואר רשם היצוא התעשייתי נסיגה ריאלית נוספת של כ-4% בהשוואה לחודשיים שקדמו ■ עיקר הנסיגה נגזרה מענפי הכימיה והתרופות, אשר רשמו נסיגה מצטברת של 16% ו-17% בהתאמה

הייצוא התעשייתי ממשיך ליפול. בחודשים דצמבר-ינואר רשם היצוא התעשייתי נסיגה ריאלית נוספת של כ-4% בהשוואה לחודשיים שקדמו, כך על פי ניתוח נתוני היצוא באגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים. בכך, השלים הייצוא נסיגה מצטברת של כ-9% מאז הרבעון השני של 2011. יתרה מכך, בנטרול ענף כלי הטייס, שמאפיין בתנודתיות רבה, הסתכמה נסיגת היצוא התעשייתי בכ- 13%.

הנסיגה ביצוא התעשייתי מאז הרבעון השני של 2011 משקפת נסיגה מצטברת ביצוא מרבית ענפי התעשייה: עיקר הנסיגה (למעלה מ-80% ממנה) נגזרה מענפי הכימיה והתרופות, אשר רשמו נסיגה מצטברת של 16% ו-17% בהתאמה, לצד נסיגה ריאלית מצטברת של כ-4% ביצוא ענפי האלקטרוניקה (ללא כלי טייס).

ענף כלי הטייס, המאופיין בתנודתיות ובעסקאות בהיקפים גדולים, רשם במהלך תקופה זו גידול ריאלי חד ביותר, של כ-86%, ובכך מיתן משמעותית את הנסיגה ביצוא התעשייתי כולו ובקבוצת ענפי האלקטרוניקה שהינו חלק מהם. ענף כלי הטייס, אף כי הינו מהווה ענף יצוא חשוב, אינו יכול לבדו לשקף את מגמת היצוא התעשייתי כולו. לכן, יש לבחון את התפתחות היצוא התעשייתי בנטרול השפעתו החיובית של ענף זה, ולהתייחס לנסיגה המצטברת בשיעור ריאלי של 13% כמייצגת נכונה את מגמת הנסיגה המדאיגה ביצוא התעשייתי.

גם ענף הטקסטיל וההלבשה (21%-) רשם נסיגה מצטברת חדה בייצוא, כמו גם העץ, הנייר והדפוס (20%-), המתכת (13%-), המזון (12%-), הרכיבים האלקטרוניים (10%-) והגומי והפלסטיק (10%-).