האם שתיית קולה יכולה לגרום לסרטן? תלוי את מי שואלים

על פי מחקר שהתפרסם השבוע בארה"ב, משקאות מוגזים פופולריים כגון קוקה קולה ופפסי מכילים כמות גבוהה של חומרי מאכל שעשויים להעלות את הסיכון לחלות בסרטן

האם שתיית קולה יכולה לגרום לסרטן? על פי מחקר שהתפרסם השבוע בארה"ב על ידי המרכז למדע לטובת הציבור, משקאות מוגזים פופולריים כגון קוקה קולה ופפסי מכילים כמות גבוהה של חומרים כימיים שתפקידם לתת למשקה את צבעו המוכר - ואלו עשויים להעלות את הסיכון לחלות בסרטן.

בדוח שפורסם נטען כי משקאות כקוקה קולה, פפסי וד"ר פפר מכילים רמות גבוהות של צבע מאכל מסוג מתילימידזול (4-MI) הגורם לסרטן. הבדיקות העלו עוד כי הכמות של החומר במשקאות גבוהה פי 4 מהמותר. "קוקה קולה ופפסי, תוך הסכמה שבשתיקה של ה-FDA, חושפות שלא לצורך מיליוני אמריקנים לכמיקלים שגורמים לסרטן", אמר יו"ר המרכז למדע לטובת הציבור, שהסיף גם כי ברור שמטרתו של החומר היא רק לצבוע את המשקאות ולא לספק ערך תזונתי.

עם זאת, רגולטורים בארה"ב הרגיעו אתמול את הציבור ואמרו כי ניתן להמשיך לשתות את המשקאות הללו ללא חשש ממרכיביהם, והסבירו כי הרכיבים שנמצאים במשקאות לא מהווים סיכון לסרטן.

ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני) הודיע אתמול כי הוא בודק את הטענות וביקש להדגיש כי המבדקים נוסו על חולדות, וכדי שאדם יגיע לרמות החומר שהוזרק להן, עליו לשתות אלף פחיות קולה ביום.

קוקה קולה הגיבה גם היא על הטענות ואמרה כי מדובר בהאשמות חסרות ביסוס. "צבע הקרמל בכל הרכיבים שלנו הוא תמיד בטוח", אמרו בענקית המשקאות.