שולה זקן בביהמ"ש: "אין לי יכולת כלכלית לשלם לעורכי דין"

זקן, לשעבר ראש לשכתו של אולמרט, התייצבה להקראת כתב האישום בעניינה בפרשת הולילנד ללא עורך דינה הקבוע מיכה פטמן, וכפרה באישומים נגדה

"אני נמצאת בבית המשפט 3 פעמים בשבוע מהבוקר ועד הלילה. אין לי אמצעים כלכליים, ואני מעל ומעבר ליכולת הכלכלית לשלם לעורכי דין" - כך אמרה היום (ד') שולה זקן, מי שהייתה ראש לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לשופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, במסגרת הקראת כתב האישום בעניינה בפרשת הולילנד.

זקן שמואשמת בפרשת הולילנד בקבלת שוחד ובעבירות נוספות, התייצבה היום בפני השופט ללא עורך דינה הקבוע, מיכה פטמן, כשהיא מלווה בבתה בלבד, וכפרה באישומים נגדה.

בפתח דבריה התנצלה זקן בפני השופט על כך שלא הצליחה להגיע לדיון הראשון בתיק הולילנד, שבו נכחו יתר הנאשמים, מכיוון שבאותה העת היא נכחה בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, במשפט טלנסקי-ראשונטורס, שגם בו היא עומדת לדין ביחד עם אולמרט.

יצוין כי בשבוע שעבר הורשעה זקן בתיק שלישי שבו הועמדה לדין בשנים האחרונות - פרשת המינויים ברשות המסים.

בהמשך הדיון היום ביקשה זקן מהשופט לתת לה ארכה לבדוק אם תוכל לשכור את שירותיו של עורך דין למרות מצבה הכלכלי הקשה. "אני אימא לילדים, יש לי ילד שיש לו בעוד חודשיים וחצי בר-מצווה. הילד הזה היה בן 7 כשהמשטרה נכנסה ב-6 בבוקר לעצור את אימו", אמרה זקן.

לדבריה, "ישנו המשפט של אולמרט שלוקח זמן רב. כנראה שנצטרך לקחת שם זמן נוסף. אין לי זמן אפילו לחשוב ולהחליט ולתת תשובה לבית המשפט בעניין עורך דין. יש לי 3 ילדים, אין לי זמן. אני נמצאת במערכת המשפטית כל השבוע. אני מבקשת מבית המשפט שיבין את מצוקותיי".

טרם הדיון היום הגיבה זקן לחשיפת של העימות שנערך בינה לבין ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, במסגרת חקירת פרשת המנויים ברשות המסים. "זו ארץ אוכלת יושביה. אין לי ביקורת על המשטרה, אבל הדלפת חומרי חקירה אינה ברורה לי. זו הפכה למדינת משטרה", אמרה זקן.

"גירסתה בפרשת רשות המסים אינה מחזיקה מים"

לפני כשבוע וחצי הרשיע בית משפט השלום בירושלים את זקן במירמה והפרת אמונים בפרשת רשות המסים. גזר דינה יינתן במועד אחר, לאחר שיישמעו הטיעונים לעונש בעוד חודשיים.

"מצפה הייתי מהנאשמת כי תכחיש בקול גדול ובנחרצות את הנטען כלפיה", כתב השופט חיים לי-רן בהכרעת הדין, "אך גירסתה של הנאשמת אינה מחזיקה מים".

ביחס למהימנותה של זקן קבע השופט כי "עדותה של הנאשמת עמוסה באי-דיוקים, המלמדים על כך שהנאשמת לא הקפידה במסירת הדברים. בגירסתה רב הפרוץ על העומד, וקשה להשתית עליה ממצאים".

את התנהגותה של זקן במהלך העימות המשטרתי שנערך לה עם ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא - שהורשע גם הוא בפרשה ומרצה שנת מאסר - הגדיר השופט כ"מתאפיינת במידה רבה של התחמקות".

לצד הרשעתה בפרשת רשות המסים, עומדת זקן לדין, כאמור, בשני משפטים נוספים, שניהם לצד אולמרט: הן בתיק ראשונטורס-טלנסקי המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, והן בתיק הולילנד.