האם יאהו תשנה את ההגמוניה הטלוויזיונית של שידורי הספורט?

ענקית האינטרנט שוקלת להגיש הצעה לרכישת זכויות בקנדה של המשחקים האולימפיים ב-2014 ו-2016 ■ המטרה: להעביר את השידורים ברשת באופן בלעדי

הטלוויזיה היא עדיין הכלי הדומיננטי בכל הקשור לשידור אירועי ספורט חיים, וכנראה תישאר כזאת לעוד שנים ארוכות. אבל מי ששוקלת לעשות צעד ראשון משמעותי בדרך לשינוי ההגמוניה, היא ענקית האינטרנט האמריקנית יאהו!: ה"גלוב אנד מייל" הקנדי מפרסם כי יאהו שוקלת להתמודד על רכישת זכויות השידור של המשחקים האולימפיים ב-2014 (משחקי הקיץ בריו דה ז'ניירו, ברזיל) ו-2016 (משחקי החורף בסוצ'י, רוסיה). מדובר על רכישת הזכויות לשידור המשחקים בקנדה.

חלון ההזדמנויות של יאהו נפתח אחרי שהוועד האולימפי הבינלאומי דחה את ההצעות שהגישו ערוץ השידור הקנדי הממלכתי (CBC) וחברת התקשורת BCE בטענה שהיו נמוכות מדי.

לפי הדיווח, ההצעות עמדו על כ-70 מיליון דולר עבור שתי האולימפיאדות, סכום נמוך במחצית ממה ששילמו בקנדה עבור משחקי החורף בוונקובר 2010.

הכוונה של יאהו היא לשדר את המשחקים בבלעדיות באינטרנט בקנדה. בין היתר מסתמכים ביאהו על הניסיון המוצלח ממשחקי ונקובר, אז משכה ענקית האינטרנט 40 מיליון משתמשים יחודיים (unique users) שנכנסו לאתר להתעדכן בדיווחים מהמשחקים.

ב"גלוב אנד מייל" מציינים כי אחת הבעיות של רשתות הטלוויזיה הקנדיות במכרזים של 2014 ו-2016 היא הבדלי השעות, שלמעשה יוציאו את התחרויות המרכזיות לחלוטין משעת הפריים-טיים.